The Future of the museum : (Registro nro. 46509)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 03677nam a2200181 i 4500
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20210614161921.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 210614s2020 gw ||||| |||| 0|| ||eng d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9783775748278
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
9 (RLIN) 17812
Nombre de persona Szánto, András
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The Future of the museum :
Parte restante del título 28 dialogues /
Mención de responsabilidad, etc. András Szántó
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Berlin :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Hatje Cantz,
Fecha de publicación, distribución, etc. cop. 2020
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 317 p.
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN s museums worldwide shuttered in 2020 because of the coronavirus, New York-based cultural strategist András Szántó conducted a series of interviews with an international group of museum leaders. In a moment when economic, political, and cultural shifts are signaling the start of a new era, the directors speak candidly about the historical limitations and untapped potential of art museums. Each of the twenty-eight conversations in this book explores a particular topic of relevance to art institutions today and tomorrow. What emerges from the series of in-depth conversations is a composite portrait of a generation of museum leaders working to make institutions more open, democratic, inclusive, experimental and experiential, technologically savvy, culturally polyphonic, attuned to the needs of their visitors and communities, and concerned with addressing the defining issues of the societies around them. The dialogues offer glimpses of how museums around the globe are undergoing an accelerated phase of reappraisal and reinvention. (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario Ambition & anxiety: reimagining the art museum -- Location: Suhanya Raffel (M+ Museum, Hong Kong) -- Museums for everybody: Victoria Noorthoorn (Museo de Arte Moderno de Buenos Aires) -- Equity: Franklin Sirmans (Pérez Art Museum Miami) -- Museums for scratch: Marie-Cécile Zinsou (Musée de la Fondation Zinsou, Ouidah) -- Community: Anne Pasternak (Brooklyn Museum) -- De-westernization: Adriano Pedrosa (MASP, São Paulo) -- Think global, act local: Tania Coen-Uzzielli (Tel Aviv Museum of Art) -- Rethinking art museums in Asia: Eugene Tan (National Gallery Singapore & Singapore Art Museum) -- Museums in Africa: Koyo Kouoh (Zeitz Museum of Contemporary Art Africa, Cape Town) -- Latin American Museums: María Mercedes González (Museo de Arte Moderno de Medellín) -- Learning from China: Philip Tinari (UCCA Center for Contemporary Art, Beijing) -- Indigenous voices: Rhana Devenport (Art Gallery of South Australia, Adelaide) -- Museums & public trust: Thomas P. Campbell (Fine Arts Museums of San Francisco) -- Lowering barriers: Meriem Berrada (MACAAL, Marrakesh) -- Museum as campus: Anton Belov (Garage Museum of Contemporary Art, Moscow) -- Museums & political power: Marion Ackermann (Staatliche Kunstsammlungen Dresden) -- Ecology & slow programming: Hans Ulrich Obrist (Serpentine Galleries, London) -- Art & Biodiversity: Sonia Lawson (Palais de Lomé) -- Contemporaneity: Max Hollein (The Metropolitan Museum of Art, New York) -- The public realm: Cecilia Alemani (The High Line, New York) -- Visual literacy: Brian Kennedy (Peabody Essex Museum, Salem) -- Education & inclusion: Sandra Jackson-Dumont (Lucas Museum of Narrative Art, Los Angeles) -- Museums & technology: Daniel Birnbaum (Acute Art, London) -- Immersive experiences: Katrina Sedgwick (Australian Center for the Moving Image, Melbourne) -- Museum as business: Axel Rüger (Royal Academy of Arts, London) -- Quality in the twenty-firts Century: Adam Levine (Toledo Museum of Art) -- Museums for a better future: Mami Kataoka (Mori Art Museum, Tokyo) -- The post-museum: Marc-Olivier Wahler (Musée d’Art et d’Histoire, Geneva) -- Acknowledgements<br/><br/><br/>
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías Estropeado No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
    Universal Decimal Classification   Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 14/06/2021 C   S 03813 CERC21060008 14/06/2021 1 14/06/2021 Libro

Con tecnología Koha