Knowledge beside Itself : (Registro nro. 46511)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02448nam a2200181 i 4500
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20210614165516.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 210614s2020 gw ||||| |||| 0|| ||eng d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9783943365979
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
9 (RLIN) 17814
Nombre de persona Holert, Tom
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Knowledge beside Itself :
Parte restante del título contemporary art's epistemic politics /
Mención de responsabilidad, etc. Tom Holert
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Berlin :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Sternberg Press,
Fecha de publicación, distribución, etc. cop. 2020
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 273 p.
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN What is the role and function of contemporary art in economic and political systems that increasingly manage data and affect? Knowledge Beside Itself delves into the peculiar emphasis placed in recent years, curatorially and institutionally, on notions such as “research” and “knowledge production.” Considered as a specific, expansive mode of the culture industry, contemporary art is viewed here as a strategic bet on the social distinctions and value extractions made possible by claiming a different, novel access to “knowledge.” Contemporary art’s various liaisons with the humanities and the social and natural sciences, as well as its practitioners’ frequent embeddedness within transdisciplinary research environments and educational settings, have created a sense of epistemo-aesthetic departure, which concurs with the growing relevance of art as conduit or catalyst of knowledge.<br/><br/>Discussing the practice of artists such as Christine Borland, Tony Chakar, Natascha Sadr Haghighian, Adelita Husni-Bey, Jakob Jakobsen, Claire Pentecost, and Pilvi Takala, writer and curator Tom Holert submits the gambit of conceptualizing contemporary art as an agent of epistemic politics to a genealogical analysis of its political-economic underpinnings in these times of cognitive capitalism, machine learning, and a renewed urgency of epistemological disobedience. (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario Introduction. Contemporary art and the traffic-driven episteme -- 1. Artistic research: anatomy of an ascent -- 2. Matters of form: network, subjectivity, autonomy -- 3. The problem with knowledge production -- 4. Being concerned: research and responsibility -- 5. Interventionist investigation -- 6. Just in time: durastional work and temporal politics -- 7. Coming to terms: contemporary art, civil society, and knowledge politics in the "Middle East" -- 8. On the border of the knowledge commons -- Acknowledgments -- List of illustrations -- About the author
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías Estropeado No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
    Universal Decimal Classification   Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 14/06/2021 C   S 03815 CERC21060010 14/06/2021 1 14/06/2021 Libro

Con tecnología Koha