Musician in the museum : (Registro nro. 46728)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02154nam a2200193 i 4500
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20220328161411.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 220328s2021 uk ||||| |||| 0|| ||eng d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9781501368899
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
9 (RLIN) 18081
Nombre de persona Fairchild, Charles
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Musician in the museum :
Parte restante del título display and power in neoliberal popular culture /
Mención de responsabilidad, etc. Charles Fairchild
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1st ed.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Londo ;
-- New York :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Bloomsbury Academic,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2021
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión viii, 255 p., [8] p. de làm.
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN In recent years, popular music museums have been established in high profile locations in many of the presumed “musical capitals” of the world, such as Los Angeles, Liverpool, Seattle, Memphis, and Nashville. Most of these are defined by expansive experiential infrastructures centered around spectacular, high-tech displays of varying sizes and types. Through over-the-top acts of display, these museums influence and reflect the values and priorities in the public life of popular music. This book examines the phenomenon of the popular music museum outside the typical and familiar frames of heritage and tourism. Instead, it looks at these institutions as markers of the broader entertainment industry in the era of its rise to global dominance. It highlights the multiple manifestations of power as read across a range of institutions and material forms and discusses how this contributes to shaping the experience of popular culture. (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario List of illustrations -- Acknowledgements -- Introduction -- Part 1: The Place We've Ended Up: 1. The Democratic [sic] Vistas of Popular Culture ; 2. Neoliberalism's Firmaments of Fame ; 3. Caught Between the Spectacular and the Vernacular -- Part 2: Ideal Musical Objects: 4. Popular Music Museums and the Experience Economy ; 5. Preferred Itineraries of Sight, Sound, and Feeling ; 6. Fetish, Effigy, and the Resonant Object -- Part 3: Ideal Musical Subjects: 7. The Emergence and Evolution of the Rock Imaginary ; 8. Portraiture and the Currency of Musical Repute ; 9. Displaying 'The Popular' -- Conclusion -- Bibliography
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías Estropeado No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
    Universal Decimal Classification   Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 28/03/2022 C   S 03897 CERC22030030 28/03/2022 1 28/03/2022 Libro

Con tecnología Koha