Cultural sovereignty, public participation and democratization of the public sphere : The canadian debate on the new information infrastructure / Marc Raboy
Abstract: Sobirania cultural, participació pública i democratització de l'espai públic: el debat canadenc sobre les noves tecnologies de la informació. A Canadà, la política pública respecte de les noves infrastructures de la informació (autopistes de la informació) evoluciona en funció de tres objectius oficials: estimular l'economia, reforçar la identitat cultural canadenca i assegurar l'accés universal a un cost assequible. El debat al voltant d'aquests objectius ve marcat pel reposicionament dels agents que se situen a les esferes de la indústria, de l'Estat i de la societat civil, i d'aquí es deriven els interessos respecte als objectius que se solapen. En aquest context, es desenvolupa un nou règim de regulació de l'àmbit audiovisual i de les telecomunicacions. Es redefineixen les aproximacions clàssiques als reptes de competència i cultura, de comerç i continguts. El repte bàsic segueix sent determinar fins a quin punt, i a partir de quines bases, la nova infrastructura de la informació s'organitzarà i serà duta a terme en benefici de l'interès públic.Abstract: Soberanía cultural, participación pública y democratización del espacio público: el debate canadiense sobre las nuevas infraestructuras de la información. En Canadá, la política pública respecto de las nuevas infrastructuras de la información (autopistas de la información) evoluciona en función de tres objetivos oficiales: estimular la economía, reforzar la identidad cultural canadiense y asegurar el acceso universal a un coste asequible. El debate en torno a estos objetivos viene marcado por el reposicionamiento de los agentes que se sitúan en las esferas de la industria, del Estado y de la sociedad civil, y de aquí se derivan los intereses respecto de los objetivos que se solapan. En este contexto, se desarrolla un nuevo régimen de regulación del ámbito audiovisual y de las telecomunicaciones. Se están redefiniendo las aproximaciones clásicas a los retos de competencia y cultura, de comercio y contenidos. El reto básico sigue siendo el determinar hasta qué punto, y a partir de qué bases, la nueva infrastructura de la información se organiza y será llevada a cabo en aras del interés público.No physical items for this record
There are no comments on this title.
Log in to your account to post a comment.