Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

Critique of creativity: precarity, subjectivity and resistance in the 'Creative Industries' [Recurs electrònic] / Gerald Raunig, Gene Ray & Ulf Wuggenig (eds.)

Colaborador(es): Detalles de publicación: London : MayFly, cop. 2011ISBN:
  • 9781906948146
Recursos en línea: Resumen: Recull d’assaigs que analitzen des d’un punt de vista crític la creativitat i les indústries creatives contemporànies. Els autors reflexionen sobre les modalitats actuals de precarietat i subjectivació des de perspectives teòriques molt variades. Sota l’edició de Gerald Raunig, filòsof i cofundador del European Institute for Progressive Cultural Policies (eipcp) i dels teòrics de la cultura Gene Ray i Ulf Wuggenig, molts dels textos sorgeixen de les conferències Critique of Creative Industries i Creating Effects celebrades a Helsinki el 2006 i organitzades per l’eipcp i per la Leuphana University Lüneburg. El volum s’estructura en quatre seccions: “Creativity”, on s’hi estudien els nous discursos sobre innovació i creativitat i es contextualitzen en relació amb l’actual sistema cultural; a “Precarization” s’explora el concepte de la precarietat que, segons alguns autors, ha estat estimulada en nom de la flexibilitat i la llibertat i fomentada pels mateixos productors culturals; a “Creativity industries” s’analitza la realitat actual de diversos models de desenvolupament de les indústries creatives –es fa referència, entre d’altres, al fracassat Quartier 21 de Viena, que havia d’aglutinar a les indústries creatives de la ciutat, o al sector del disseny i el multimèdia de la ciutat de Zurich–, també s’hi analitzen els discursos sobre la creativitat en les polítiques culturals de la Unió Europea. A la última secció, “Culture industry”, s’estudia la situació actual del concepte d’indústria cultural i de les seves teories de la subjectivitat i la manipulació des de la perspectiva del pensament de Max Hoerkheimer i Theodor W Adorno. (Font: el Centre)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
e-Libro e-Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital General E-11_0128.pdf 1 Disponible 1200110128

Dades en format PDF

Requeriments del sistema per a PC i Apple Macintosh: navegador WWW Microsoft Internet Explorer o Netscape; lector Adobe Acrobat Reader

Modalitat d'accés: World Wide Web

Introduction: On the strange case of ‘creativity’ and its troubled resurrection / Gerald Raunig, Ene Ray, Ulf Wuggenig -- Part One. Creativity: 1. Immanent effects: notes on cre-activity / Stefan Nowotny, translated by Aileen Derieg ; 2. The geopolitics of pimping / Suely Rolnik, translated by Brian Holmes ; 3. The misfortunes of the ‘artistic critique’ and of cultural employment / Maurizio Lazzarato, translated by Mary O’Neill ; 4. ‘Creativity and innovation’ in the Nineteenth Century: Harrison C. White and the impressionist revolution reconsidered / Ulf Wuggenig, translated by Larissa Buchholz, Aileen Derieg and Karl Hoffmann -- Part Two. Precarization: 5. Virtuosos of freedom: on the implosion of political virtuosity and productive labour / Isabell Lorey, translated by Mary O’neill ; 6. Experiences without me, or, the uncanny grin of precarity / Brigitta Kuster, Vassilis Tsianos, translated by Aileen Derieg ; 7. Wit and innovation / Paolo Virno, translated by Arianne Bové -- Part Three. Creativity industries: 8. Governcreativity, or, creative industries Austrian style / Monika Mokre, translated by Aileen Derieg ; 9. The Los angelesation of London: three short waves of young people’s micro-economies of culture and creativity in the UK / Angela Mcrobbie ; 10. Unpredictable outcomes/unpredictable outcasts: on recent debates over creativity and the creative industries /Marion von Osten ; 11. Chanting the creative mantra: the accelerating economization of eu cultural policy / Raimund Minichbauer, language edited by Aileen Derieg -- Part Four. Culture industry: 12. Culture industry and the administration of terror / Gene Ray ; 13. Add value to contents: the valorization of culture today / Esther Leslie ; 14. Creative industries as mass deception / Gerald Raunig, language edited by Aileen Derieg -- Bibliography

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha