Les Industries créatives et l’économie créative dans les rapports officiels européens [Recurs electrònic] : rapport pour le département des études, de la prospective et des statistiques du ministère de la Culture et de la Communication / Philippe Bouquillion, Jean-Baptiste Le Corf, Centre d’étude des médias, des technologies et de l’internalisation. Université Paris 8

By: Bouquillion, Philippe.
Le Corf, Jean-Baptiste | Centre d'études sur les médias, les technologies et l'internationalisation (Saint-Denis, Seine-Saint-Denis).
Publisher: [Saint-Denis La Plaine] : Observatoire des mutations des industries culturelles 2010Online resources: E-link | E-link Summary: Investigació que analitza diversos documents oficials europeus sobre indústries culturals i creatives, economia creativa i creativitat social. S’hi revisen els informes nacionals d’Alemanya, Bulgària, Itàlia, Països Baixos, Regne Unit, un informe dels països nòrdics, un de la Unió Europea i un altre del Canadà. La recerca ha estat finançada pel Departament d’Estudis, Prospectiva i Estadístiques del Ministeri de la Cultura i de la Comunicació francès i elaborada per Philippe Bouquillion i Jean-Baptistes Le Corf, profesor i doctorant respectivament en Ciències de la Informació i de la Comunicació a la Universitat París 8. Tots els informes avaluats suposen una ruptura o una continuació de projectes anteriors sobre les anomenades Societat de la Informació o del Coneixement i sobre l’economia immaterial o digital. Els autors assenyalen dos grans temes estructurals que hi apareixen en tots els informes analitzats. El primer és la legitimació de models de regulació que poden orientar-se cap a un finançament públic de les indústries creatives o bé cap a la constatació de l’arribada imminent de l’economia creativa. En aquesta nova economia les indústries creatives no es consideren un sector a subvencionar sinó una font d’innovació i creativitat i un recurs per a la resta de sectors i per a l’economia en general. Els partidaris de la desaparició del suport públic a les indústries creatives n’al·leguen que aquesta opció les alliberarà del gueto de la cultura subvencionada. El segon gran tema recurrent és la defensa, en tots els casos, de la importància estratègica i de l’expansió dels drets de propietat intel·lectual a tots els territoris, tan geogràfics com sectorials. Així com l’aplicació d’aquest règim de protecció no només a les indústries culturals sinó també a d’altres sectors d’activitat. (Font: el Centre)
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
e-Book CERC
Repositori digital
Repositori Digital E-11_0119.pdf 1 Available 1200110119

Investigació que analitza diversos documents oficials europeus sobre indústries culturals i creatives, economia creativa i creativitat social. S’hi revisen els informes nacionals d’Alemanya, Bulgària, Itàlia, Països Baixos, Regne Unit, un informe dels països nòrdics, un de la Unió Europea i un altre del Canadà. La recerca ha estat finançada pel Departament d’Estudis, Prospectiva i Estadístiques del Ministeri de la Cultura i de la Comunicació francès i elaborada per Philippe Bouquillion i Jean-Baptistes Le Corf, profesor i doctorant respectivament en Ciències de la Informació i de la Comunicació a la Universitat París 8. Tots els informes avaluats suposen una ruptura o una continuació de projectes anteriors sobre les anomenades Societat de la Informació o del Coneixement i sobre l’economia immaterial o digital. Els autors assenyalen dos grans temes estructurals que hi apareixen en tots els informes analitzats. El primer és la legitimació de models de regulació que poden orientar-se cap a un finançament públic de les indústries creatives o bé cap a la constatació de l’arribada imminent de l’economia creativa. En aquesta nova economia les indústries creatives no es consideren un sector a subvencionar sinó una font d’innovació i creativitat i un recurs per a la resta de sectors i per a l’economia en general. Els partidaris de la desaparició del suport públic a les indústries creatives n’al·leguen que aquesta opció les alliberarà del gueto de la cultura subvencionada. El segon gran tema recurrent és la defensa, en tots els casos, de la importància estratègica i de l’expansió dels drets de propietat intel·lectual a tots els territoris, tan geogràfics com sectorials. Així com l’aplicació d’aquest règim de protecció no només a les indústries culturals sinó també a d’altres sectors d’activitat. (Font: el Centre)

Dades en format PDF

Requeriments del sistema per a PC i Apple Macintosh: navegador WWW Microsoft Internet Explorer o Netscape; lector Adobe Acrobat Reader

Modalitat d'accés: World Wide Web

Introduction -- 1. La reconnaissance de l’existence et du développement des industries créatives et de l’économie créative: 1.1. Industries créatives et économies créatives : deux conceptions idéaltypiques ; 1.2. Les caractéristiques des industries créatives -- 2. Les travailleurs créatifs: un nombre croissant de travailleurs créatifs et des modalités particulières de travail: 2.1 Les travailleurs créatifs, un nombre croissant? ; 2.2. Protéger les artistes et les travailleurs créatifs ; 2.3. Une politique en faveur des travailleurs créatifs -- 3. Les territoires créatifs: 3.1. Des territoires attractifs insérés dans une concurrence et une collaboration internationales ; 3.2. Des territoires attractifs pour des entrepreneurs en quête d’implantation et pour les touristes ; 3.3. Le «territoire-marque» ; 3.4. Le territoire créatif, un territoire historique et marqué par des identités ; 3.5. Les territoires créatifs, des territoires de tolérance culturelle et d’ouverture à l’immigration? -- 4. Les politiques publiques: 4.1. Une intervention limitée ; 4.2. Les aides au financement des industries créatives ; 4.3. La défense des droits de la propriété intellectuelle au centre de l’action publique ; 4.4. Les politiques culturelles: vers des politiques en faveur des industries créatives ? ; 4.5. Des actions de médiation et de médiatisation ; 4.6. La recherche et les industries créatives ; 4.7. L’éducation au coeur des industries et de l’économe créative -- Conclusion -- Références bibliographiques citées

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by Koha

Iconos diseñados por Freepik desde www.flaticon.com con licencia CC 3.0 BY