Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

Estudi comparatiu de sistemes formatius i escoles de circ en l'àmbit internacional [Recurs electrònic] : Pla Integral del Circ a Catalunya, 2007 / Xavier Fina, ICC Consultors Culturals

Por: Colaborador(es): Detalles de publicación: Barcelona : Generalitat de Catalunya, Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, Gabinet Tècnic, 2007Recursos en línea: Resumen: Aquest estudi té per objectiu recollir les experiències més significatives de formació circense a fi de treure’n conclusions aplicables a la realitat catalana. L’estudi planteja una doble perspectiva d’anàlisi: una aproximació a cinc sistemes nacionals de formació i a quatre escoles concretes. S’ha desenvolupat en dues fases: en la primera fase s’ha portat a terme una recerca exhaustiva, a partir de fonts secundàries i de consultes a la xarxa, com a pas previ per procedir a la selecció dels casos a analitzar. En fer l’elecció dels casos s’han tingut en compte dos criteris bàsics: donar prioritat a aquelles experiències més rellevants i prescindir de les realitats més llunyanes en termes geogràfics a fi de possibilitar una anàlisi in situ. Un cop feta la selecció, la segona fase ha consistit en l’anàlisi dels sistemes formatius en les arts del circ de Bèlgica, França, Gran Bretanya, Itàlia i el Quebec. Les experiències seleccionades volen servir per presentar diferents models de gestió i d’organització de la formació en arts del circ. Així, el primer referent, liderat per França i compartit per altres països com Bèlgica, es caracteritza per un model de formació marcat per la titularitat pública i amb una implicació directa de l’Administració. D’altra banda, el segon model és el que representen escoles amb un perfil més independent que estableixen col·laboracions tant amb el sector privat com amb el públic, així com amb algunes universitats; aquest és el cas, per exemple, del Regne Unit. Finalment, també s’ha cregut interessant l’anàlisi del model del Quebec, molt vinculat a l’èxit internacional de la companyia Cirque du Soleil i del cas Italià, on noves experiències com l’aposta que es fa a Torí pot mostrar possibles camins per avançar en el suport a la formació en circ. L’estudi culmina amb un apartat de síntesi comparativa i conclusions. (Font: Introducció)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
e-Libro e-Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital General E-09_0004.pdf 1 Disponible 1200090004

Dades en format PDF

Requeriments del sistema per a PC i Apple Macintosh: navegador WWW Microsoft Internet Explorer o Netscape; lector Adobe Acrobat Reader

Modalitat d'accés: World Wide Web

I. Introducció -- II. Anàlisis de models : sistemes formatius i escoles de circ: 1. El circ a Bèlgica: 1.1. El sistema formatiu belga ; 1.2. L’Escola Superior d’Arts del Circ (ESAC) ; 2. El circ a França: 2.1. El sistema formatiu francès ; 2.2. El Centre Nacional d’Arts del Circ (CNAC) ; 3. El circ a la Gran Bretanya: 3.1. El sistema formatiu anglès ; 3.2. The Circus Space ; 4. El circ a Itàlia: 4.1. El sistema formatiu italià ; 4.2. L’Escola de Circ Vertigo de Torí ; 5. El circ al Quebec: 5.1. El sistema formatiu quebequès -- III. Síntesi comparativa i conclusions

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha