Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

Incertesa i creativitat. Educar per a la societat del coneixement [Recurs electrònic] / Daniel Innerarity

Por: Detalles de publicación: Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2010Descripción: 40 p. : digital, fitxer PDF (297,86 Kb)Recursos en línea: Resumen: Daniel Innerarity (www.daniel-innerarity.net) analitza el desafiament que suposa per la societat del coneixement arribar a generar saber compartit. Innerarity és catedràtic de filosofia social i política a la Universitat de Zaragoza. Actualment és professor de la Universitat del País Basc i director de l’Institut de Governança Democràtica (www.globernance.com). Els seus darrers llibres són Ética de la hospitalidad, La transformación de la política, La sociedad invisible, El nuevo espacio público y El futuro y sus enemigos. Col•laborar amb articles d’opinió a El País, El Correo –Diario Vasco i a la revista Claves de razón práctica. Actualment és membre de l’ Academia de Ciencias y Artes amb seu a Salzburg. L’article Incertesa i creativitat és el número divuit que la col•lecció Debats d’educació (www.debats.cat/cat/index.html) presenta per a impulsar el debat social sobre el futur de l'educació. Debats d’educació és una iniciativa de la Fundació Jaume Bofill (www.fbofill.cat) i la Universitat Oberta de Catalunya (www.uoc.edu) amb la col•laboració del MACBA (www.macba.cat) L’autor comença amb una reflexió sobre les transformacions que la societat del coneixement ha produït en la idea del saber, per analitzar en què consisteix això que anomenem societat del coneixement. A partir d’aquesta anàlisi ens afirma que actualment és més gran el que no sabem, i que per tant podríem parlar de la societat del desconeixement. Després ens planteja una sèrie de paradoxes que caracteritzen la nostra ignorància: per una banda, el caràcter no immediat de la nostra experiència del món, en segon lloc, l’alta densitat d’informació i la darrera, les mediacions tecnològiques a través de les quals ens relacionem amb la realitat. Un cop descrites aquestes paradoxes Innerarity ens proposa cinc habilitats que han d’estar presents en tota activitat formativa orientada a fomentar la creativitat. En primer lloc, gestionar l’atenció que la considera un recurs escàs. En segon lloc, saber eliminar aquella informació que no sigui necessària, saber gestionar el coneixement excessiu amb una bona selecció. La tercera habilitat necessària és simplificar el món mitjançant la col•laboració, la descentralització i la cooperació. La quarta, no deixar de pensar a partir d’un mateix, no delegar aquesta capacitat. I la darrera, ser breu alhora d’elaborar informació. Desenvolupar aquest conjunt d’habilitats són, segons Daniel Innerarity, el que ens pot ajudar a replantejar els models de formació actuals per una societat del coneixement real: aquella que generi intel•ligència col•lectiva. (Font: el Centre)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica URL Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
e-Libro e-Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital General E100195 Accés al document 1 Disponible E100195

Descripció del recurs: 1 desembre 2010

Inclou un fitxer en PDF (82 p.)

Text de la conferència de Daniel Innerarity a l’Auditori MACBA de Barcelona el dia 11 de maig de 2010 en el marc de Debats d’Educació

Títol propi obtingut de la primera pàgina del fitxer PDF

Introducció -- 1. La naturalesa del coneixement a la societat del coneixement -- 2. Algunes paradoxes de la societat del coneixement -- 3. Reduir la complexitat, gestionar l’excés -- 4. L’aprenentatge de la creativitat -- 5. Elogi de la inexactitud -- Bibliografia -- Nota sobre l'autor

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha