Llibre verd. Alliberar el potencial de les indústries culturals i creatives [Recurs electrònic] /
Resumen: L’Agenda Europea per a la Cultura reclama a la Unió Europea (UE) que aprofiti el potencial que té la cultura com a element catalitzador de la creativitat i la innovació en el marc de la estratègia de Lisboa per al creixement i l’ocupació. La Comissió Europea, per tal de donar resposta a aquesta petició, presenta aquest llibre verd redactat a partir de les recomanacions elaborades per dos grups de treball d’experts nacionals en matèria d’indústries culturals creatives (ICC) i dues plataformes de la societat civil. El document té com a principal objectiu iniciar un debat per tal d’identificar els elements necessaris per a l’establiment d’un entorn creatiu estimulant per a les ICC de la UE. El Llibre planteja la necessitat d’obrir un espai europeu comú per a la cultura així com desenvolupar les competències i la promoció dels creadors europeus. No pretén tractar de manera exhaustiva tots els aspectes que influeixen en les ICC sinó que es limita a presentar aquells temes que afecten més directament als responsables polítics i als diversos agents que intervenen en les ICC, ja sigui a escala europea, nacional, regional o local. Finalment, cal destacar també que el document pretén captar les diverses connotacions dels terme ‘indústries culturals i creatives’ per tal de reflectir la diversitat cultural de la UE. (Font: el Centre)1. Contexto político, objetivos y alcance del libro verde -- 2. La diversidad cultural, la transición al entorno digital y la globalización: principales factores que impulsan un mayor desarrollo de las ICC -- 3. Crear los medios adecuados ; 3.1. Nuevos espacios para la experimentación, la innovación y el espíritu de empresa en el sector cultural y creativo ; 3.2. Responder mejor a las necesidades de competencias de las ICC ; 3.3. Acceso a la financiación -- 4. El desarrollo local y regional como punto de partida para conseguir el éxito global ; 4.1. Dimensión local y regional ; 4.2. La movilidad y la circulación de las obras culturales y creativas ; 4.3. Intercambios culturales y comercio internacional -- 5. Hacia una economía creativa: los efectos indirectos de las ICC.
No hay comentarios en este titulo.