Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

Barcelona visió 2020 [Recurs electrònic] : una proposta estratègica / Pla Estratègic Metropolità de Barcelona

Por: Detalles de publicación: Barcelona : Pla Estratègic Metropolità de Barcelona, 2010Descripción: 57 p. : digital, fitxer PDF (969,56 Kb)Recursos en línea: Resumen: El PEMB, amb Visió estratègica 2020, planteja nous reptes de futur de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), amb els 36 municipis que la integren, a fi de no perdre competitivitat internacional. El Pla analitza com s’han d’afrontar una sèrie de temes claus per a l’AMB, com la sostenibilitat, la capitalitat de Barcelona ciutat, el turisme, la salut, els sectors tradicionals, el talent i la cohesió social. En aquest marc de plantejament, les indústries creatives (audiovisuals, cultura, publicitat i màrqueting), el disseny, l’arquitectura i l’art, tenen un paper important, raó per la qual el PEMB apunta la importància de promoure els sectors actuals i emergents en els quals poden exercir un lideratge global. Per tot això, el PEMB estableix, en el camp de les industries creatives els reptes que cal afrontar : replantejar l’actual sistema d’atorgament de subvencions, passant de l’homogeneïtat a l’aplicació de criteris de retorn econòmic, social i educatiu. També es planteja estudiar la viabilitat d’una universitat internacional de les arts o convertir el Festival Grec i el Sonar en referents internacionals, plantejar un festival internacional de cinema independent de prestigi i un festival internacional de publicitat. En el camp del disseny i l’arquitectura, s’aposta per establir un sistema d’aprovació de projectes d’arquitectura amb una “valoració intel•ligent”, evitar el creixement extensiu i millorar els punts de sutura entre els seus municipis o crear, promocionar i gestionar la marca “Barcelona Design” a partir d’una participació publicoprivada, implicant els agents i els sectors empresarials vinculats. Crear per part de la Fira Barcelona Disseny un congrés de disseny i convertir el Centre de Disseny de Barcelona en el punt de referència. (Font: el Centre)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica URL Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
e-Libro e-Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital General E100250 Accés al document 1 Disponible E100250

Pròlegs: Jordi Hereu, alcalde de Barcelona i president del Consell General del PEMB ; Jordi W. Carnes, primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona i president de la Comissió Delegada del PEMB ; Francesc Santacana, coordinador general del PEMB -- 1. Introducció: 1.1. El present: la Barcelona del 2010 ; 1.2. Les lliçons del passat ; 1.3. Camí del 2020 ; 1.4. Què hem de fer? -- 2. Proposta estratègica -- 3. Reptes i mesures : 3.1. Sostenibilitat i canvi climàtic ; 3.2. Situar l’amb com a referent en el nou marc global: major presència en els països que lideren el món i capitalitat del Mediterrani ; 3.3. Líder global en determinats sectors tractors del coneixement ; 3.4. Més enllà de les empreses “bio”. Posada al dia i potenciació de la indústria i dels sectors tradicionals ; 3.5. Esdevenir una de les regions europees més atractives per al talent innovador ; 3.6. Una ciutat interessant i equilibrada socialment: una resposta social a la crisi -- 4. Palanques de canvi per superar els reptes: 4.1. Una universitat i un sistema educatiu potents ; 4.2. Una administració àgil i fiable, business friendly ; 4.3. Governança ; 4.4. Uns valors de futur ; 4.5. Incorporació als mercats mundials: ampli coneixement d’idiomes, connexions internacionals i marca Barcelona -- 5. Epíleg -- 6. Annexos

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha