Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

Encuesta de hábitos y prácticas culturales en España 2010-2011 [Recurs electrònic] : síntesis de resultados / elaborado por la División de Estadísticas Culturales, Ministerio de Cultura

Colaborador(es): Detalles de publicación: Madrid : Ministerio de Cultura, [2011]Recursos en línea: Resumen: Aquesta enquesta elaborada pel Ministeri de Cultura ofereix una anàlisi detallada dels hàbits, pràctiques i consums culturals a l’Estat espanyol. Les dades revelen que escoltar música (84,4%), llegir (58,7%) o anar al cinema (49,1%) són, una vegada més, les activitats culturals majoritàries, seguides amb intensitat per la visita a monuments (39,5%), museus (30%), exposicions (25,7%) i concerts de música actual (25,9%). En posicions intermèdies trobem l’assistència a biblioteques (20,5%), teatres (19%), jaciments arqueològics (13,9%), galeries d’art (13,6%) i concerts de música clàssica (7,7%). Les activitats menys freqüentades són el ballet o la dansa (6,1%), l’òpera (2,6%), la sarsuela (1,6%) i les visites a arxius (5%). Respecte a l’enquesta anterior corresponent a 2006/07, s’observa una evolució favorable de tots els índexs d’assistència, excepte del cinema, el teatre i els concerts, que experimenten lleugers descensos. En relació a l’ús de les noves tecnologies, el 22,8% de la població escolta música per l’ordinador, un 25,2 hi veu vídeos i un 55,2% té mòbil amb reproductor de música. Pel que fa a l’adquisició de productes subjectes a propietat intel·lectual, un 34,9% compra llibres trimestralment, un 11,7% música gravada, i un 17,4% ha realitzat descàrregues gratuïtes. També s’hi recullen dades de les activitats artístiques o pràctiques culturals actives desenvolupades per la població: fotografia (29,1%), pintura (13,2%), escriptura (7,1%), tocar un instrument (8%), cantar en un cor (2,4%), teatre (2,1%) i ballet o dansa (3,9%). Pel que fa a les novetats introduïdes en aquesta edició, s’hi especifica el suport de lectura, es comptabilitzen els accessos a les biblioteques a través d’internet, es sol·licita als visitants a equipaments culturals informació sobre els motius de la seva visita i es comptabilitzen les entrades adquirides per internet. En relació a les característiques dels consumidors, s’observen diferències segons el gènere i l’edat, així mateix, el nivell d’estudis seria la variable més determinant en la participació cultural. L’enquesta també ofereix indicadors de participació cultural entre col·lectius de persones que manifesten un comportament cultural determinat; per exemple, les taxes de lectura anual superen un 85% entre aquells que assisteixen cada any a espectacles d’arts escèniques. (Font: el Centre)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
e-Libro e-Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital General E-11_0142.pdf 1 Disponible 1200110142

Dades en format PDF

Modalitat d'accés: World Wide Web

Requeriments del sistema per a PC i Apple Macintosh: navegador WWW Microsoft Internet Explorer o Netscape; lector Adobe Acrobat Reader

Introducción -- Breve referencia metodológica -- Actividades culturales más frecuentes según los resultados de la encuesta -- Museos, exposiciones y galerías de arte -- Monumentos y yacimientos arqueológicos -- Bibliotecas y archivos -- Lectura -- Espectáculos escénicos y musicales en directo -- Música -- Cine -- Audiovisual y nuevas tecnologías -- Ordenador e Internet -- Videojuegos -- Prácticas culturales activas y otras actividades relacionadas con el ocio y tiempo libre -- Forma de adquisición de productos sujetos a propiedad intelectual -- Resultados por género, edad y nivel de estudios -- Indicadores de participación cultural interrelacionados -- Evolución de los principales indicadores de participación cultural

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha