Creativity, culture & the city: a question of interconnection? [Recurs electrònic] / by Charles Landry ; supported by the Ministry of Family, Children, Youth, Culture and Sport of the State of North Rhine-Westphalia

By: Landry, Charles.
North Rhine-Westphalia. Ministry of Family, Children, Youth, Culture and Sport.
Publisher: [S.l.] : Forum d’Avignon RUHR : ECCE, 2011Online resources: E-link Summary: Charles Landry, reconegut teòric de les ciutats creatives, destaca en aquest informe la importància de la cultura i la creativitat per al desenvolupament integral de les ciutats. Considera que la creativitat és un motor de transformació, que a part d’afegir valor econòmic i ocupació, genera un procés de creixement conjunt dels individus, la ciutat, la societat i el sistema econòmic. A la pregunta: per què invertir en cultura? Landry repon amb una altra pregunta: què és el que perdem si no ho fem? Considera que no fer-ho suposa empobrir la dinàmica de les empreses i els negocis, amenaçar la cohesió social, debilitar el territori davant els competidors, perdre identitat, vitalitat, benestar i no afrontar el futur. Afirma que ciutats creatives i economia creatives són indivisibles. Landry compara la cultura i la creativitat a l’electricitat i afirma que són essencials per a les nostres vides, les nostres ciutats i les nostres economies. L’informe analitza el desenvolupament de sis ciutats creatives: Lille, Bolonya, Bilbao, Cracòvia, Liverpool i la regió del Ruhr. La majoria són antigues ciutats industrials, devastades per la crisi, transformades en pols creatius d’indústries de serveis, centres d’innovació científica, plataformes logístiques, nuclis d’especialització artesanal o destinacions turístiques. L’anàlisi de cada ciutat inclou un estudi de l’evolució dels darrers vint-i-cinc anys, dades estadístiques i entrevistes als principals agents involucrats. L’informe, encarregat per l’European Centre for the Creative Economy (ECCE) i el Forum d’Avinyó, analitza també la complexitat i evolució dels conceptes de CREATIVITAT, CULTURA, ART I ECONOMIA CREATIVA i explora els dilemes estratègics, les contradiccions i el futur potencial del desenvolupament urbà de les ciutats a través de la cultura i la creativitat. (Font: El Centre)
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
e-Book CERC
Repositori digital
Repositori Digital E-12_0051.pdf 1 Available 1200120051

Charles Landry, reconegut teòric de les ciutats creatives, destaca en aquest informe la importància de la cultura i la creativitat per al desenvolupament integral de les ciutats. Considera que la creativitat és un motor de transformació, que a part d’afegir valor econòmic i ocupació, genera un procés de creixement conjunt dels individus, la ciutat, la societat i el sistema econòmic. A la pregunta: per què invertir en cultura? Landry repon amb una altra pregunta: què és el que perdem si no ho fem? Considera que no fer-ho suposa empobrir la dinàmica de les empreses i els negocis, amenaçar la cohesió social, debilitar el territori davant els competidors, perdre identitat, vitalitat, benestar i no afrontar el futur. Afirma que ciutats creatives i economia creatives són indivisibles. Landry compara la cultura i la creativitat a l’electricitat i afirma que són essencials per a les nostres vides, les nostres ciutats i les nostres economies. L’informe analitza el desenvolupament de sis ciutats creatives: Lille, Bolonya, Bilbao, Cracòvia, Liverpool i la regió del Ruhr. La majoria són antigues ciutats industrials, devastades per la crisi, transformades en pols creatius d’indústries de serveis, centres d’innovació científica, plataformes logístiques, nuclis d’especialització artesanal o destinacions turístiques. L’anàlisi de cada ciutat inclou un estudi de l’evolució dels darrers vint-i-cinc anys, dades estadístiques i entrevistes als principals agents involucrats. L’informe, encarregat per l’European Centre for the Creative Economy (ECCE) i el Forum d’Avinyó, analitza també la complexitat i evolució dels conceptes de CREATIVITAT, CULTURA, ART I ECONOMIA CREATIVA i explora els dilemes estratègics, les contradiccions i el futur potencial del desenvolupament urbà de les ciutats a través de la cultura i la creativitat. (Font: El Centre)

Summary -- Setting the scene -- Section One: Cities on the Move: The bigger context: Creativity as a resource ; The resurgence of the city ; Moving culture centre-stage The experience economy ; The power of arts ; The creative economy -- Section Two: Lessons learnt

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by Koha

Iconos diseñados por Freepik desde www.flaticon.com con licencia CC 3.0 BY