Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

Creativity, culture & the city: a question of interconnection? [Recurs electrònic] / by Charles Landry ; supported by the Ministry of Family, Children, Youth, Culture and Sport of the State of North Rhine-Westphalia

Por: Colaborador(es): Detalles de publicación: [S.l.] : Forum d’Avignon RUHR : ECCE, 2011Recursos en línea: Resumen: Charles Landry, reconegut teòric de les ciutats creatives, destaca en aquest informe la importància de la cultura i la creativitat per al desenvolupament integral de les ciutats. Considera que la creativitat és un motor de transformació, que a part d’afegir valor econòmic i ocupació, genera un procés de creixement conjunt dels individus, la ciutat, la societat i el sistema econòmic. A la pregunta: per què invertir en cultura? Landry repon amb una altra pregunta: què és el que perdem si no ho fem? Considera que no fer-ho suposa empobrir la dinàmica de les empreses i els negocis, amenaçar la cohesió social, debilitar el territori davant els competidors, perdre identitat, vitalitat, benestar i no afrontar el futur. Afirma que ciutats creatives i economia creatives són indivisibles. Landry compara la cultura i la creativitat a l’electricitat i afirma que són essencials per a les nostres vides, les nostres ciutats i les nostres economies. L’informe analitza el desenvolupament de sis ciutats creatives: Lille, Bolonya, Bilbao, Cracòvia, Liverpool i la regió del Ruhr. La majoria són antigues ciutats industrials, devastades per la crisi, transformades en pols creatius d’indústries de serveis, centres d’innovació científica, plataformes logístiques, nuclis d’especialització artesanal o destinacions turístiques. L’anàlisi de cada ciutat inclou un estudi de l’evolució dels darrers vint-i-cinc anys, dades estadístiques i entrevistes als principals agents involucrats. L’informe, encarregat per l’European Centre for the Creative Economy (ECCE) i el Forum d’Avinyó, analitza també la complexitat i evolució dels conceptes de CREATIVITAT, CULTURA, ART I ECONOMIA CREATIVA i explora els dilemes estratègics, les contradiccions i el futur potencial del desenvolupament urbà de les ciutats a través de la cultura i la creativitat. (Font: El Centre)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
e-Libro e-Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital General E-12_0051.pdf 1 Disponible 1200120051

Summary -- Setting the scene -- Section One: Cities on the Move: The bigger context: Creativity as a resource ; The resurgence of the city ; Moving culture centre-stage The experience economy ; The power of arts ; The creative economy -- Section Two: Lessons learnt

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha