Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

From creative industries to the creative place [Recurs electrònic] : refreshing the local development agenda in small and medium-sized towns : URBACT Creative Clusters final report 2011 / by Miguel Rivas

Por: Colaborador(es): Detalles de publicación: [S.l.] URBACT Creative Clusters, cop. 2011Recursos en línea: Resumen: Informe final del “Creative Clusters in low density urban areas”, una iniciativa del programa URBACT que aposta per la creativitat com a motor de desenvolupament econòmic a les ciutats petites i mitjanes. L’objectiu és transferir el model de ciutat creativa (més orientat a ciutats grans i mitjanes) a les àrees urbanes de baixa densitat. El projecte parteix de la premissa que les indústries creatives jugaran un paper clau en l’economia post-crisi i planteja una revisió de les estratègies de desenvolupament local per adequar-les a aquesta nova realitat. nCreative Clusters és també una xarxa formada per set ciutats petites i mitjanes europees -Barnsley (UK), Reggio Emilia (Itàlia), EEódmezövásárhely (Hongria), Mizil (Romania), Enguera (Espanya), Jyväskylä (Finlàndia) i Viarreggio (Itàlia)- liderades per la ciutat portuguesa d’Óbidos. Entre 2008 i 2011 han treballat per al desenvolupament social i econòmic de les àrees urbanes de baixa densitat. L’objectiu ha estat transferir qualitats (fins ara considerades urbanes) com l’accessibilitat, la vida cultural, les tecnologies, els clústers competitius, l’educació d’excel·lència o el treball en xarxa a les seves ciutats. Aquest informe, elaborat per Miguel Rivas, geògraf econòmic, consultor i director de Sevilla Global, Agència Urbana de Desenvolupament Econòmic, resumeix aquests tres anys de treball que han generat: un estudi de referència, dues conferències, quatre grups de treball temàtics i l’elaboració d’un Pla d’Acció Local de cada una de les ciutats participants. El resultat global és la presentació d’un nou model d’estratègia urbana basat en la idea de clúster creatiu o ecosistema creatiu local. Es tracta d’un nou model de ciutat innovadora que implica a les persones, a l’economia i als llocs. En termes d’acció política, aquest model articula i connecta les polítiques culturals i creatives amb les polítiques econòmiques, educatives, urbanes, i amb la imatge de marca, el disseny, la comunicació i la governança de la ciutat. (Font: El Centre)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
e-Libro e-Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital General E-12_0053.pdf 1 Disponible 1200120053

1. Vision and partnership -- 2. Rationale: creative clusters and creative ecosystems -- 3. A shared learning experience: thematic workshops -- 4. Highlighting a case study from the partnership: Barnsley, UK -- 5. Key findings -- 6. The creative footprint: city partners´ main competences and Local Action Plans -- References

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha