Making sense of audience engagement [Recurs electrònic] : engaged audiences are a cornerstone in the foundation of a strong arts ecosystem / Alan Brown, Rebecca Ratzkin ; commissioned by The San Francisco Foundation and Grants for the Arts with the support of The Wallace Foundation

By: Brown, Alan.
Ratzkin, Rebecca | Grants for the Arts/San Francisco Hotel Tax Fund | San Francisco Foundation.
Publisher: San Francisco : Wolf Brown, 2011Description: 78 p. : digital, fitxer PDF (3,30 MB).Online resources: Summary: Aquest informe examina les estratègies i iniciatives desenvolupades per les companyies de dansa, teatre i música clàssica per augmentar el compromís del seu públic i fidelitzar-lo. Proposa també un nou model per a entendre millor el comportament del públic abans, durant i després de l’experiència artística. L’informe encarregat per la San Francisco Foundation, una xarxa que actua com a viver d’organitzacions i iniciatives sense ànim de lucre i treballa per al desenvolupament comunitari de la badia de San Francisco, estableix sis tipologies de públics en funció del seu grau de compromís amb l’espectacle: 1) Lectors, que amb un grau de compromís baix, es limiten a llegir el programa, els cartells informatius o algun article ocasional; 2) Crítics, que presten atenció a les crítiques publicades i altres fonts d’informació abans d’assistir a l’espectacle; 3) Tertulians, que conversen de manera informal sobre l’espectacle i el procés artístic amb amics i familiars; 4) Tecnològics, habituats a opinar a través de xarxes socials, blocs o altres mitjans digitals; 5) Avançats, que busquen una experiència intel·lectual i molta informació abans i després de l’espectacle; 6) Actius, que volen participar d’una manera més directa i conformar la seva pròpia experiència. I estableix també quatre dimensions de compromís en funció del seu caràcter: 1) social o individual; 2) actiu o passiu; 3) autònom o guiat per un expert; 4) orientat a una comunitat o a una audiència. L’informe presenta també onze estudis de cas que il·lustren l’ampli ventall d’accions i estratègies que desenvolupen les organitzacions i que van des de presentacions, conferències, assaigs oberts, visites guiades, fòrums en línia, etc. L’estudi conclou que, en un mercat cada vegada més competitiu i amb menys ajudes públiques, un dels factors clau per a la supervivència de les organitzacions serà la seva capacitat d’atreure i retenir el seu públic. Cal introduir una visió holística i contemplar la relació amb el públic com una experiència total que ha d’anar des del moment que s’interessa per assistir a l’espectacle fins als dies, mesos i anys posteriors. Aquesta filosofia ha d’impregnar també qualsevol fase de la gestió de les companyies (màrqueting, programes educatius, programació artística, etc.) per maximitzar el seu impacte. (Font: el Centre)
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
No physical items for this record

Aquest informe examina les estratègies i iniciatives desenvolupades per les companyies de dansa, teatre i música clàssica per augmentar el compromís del seu públic i fidelitzar-lo. Proposa també un nou model per a entendre millor el comportament del públic abans, durant i després de l’experiència artística. L’informe encarregat per la San Francisco Foundation, una xarxa que actua com a viver d’organitzacions i iniciatives sense ànim de lucre i treballa per al desenvolupament comunitari de la badia de San Francisco, estableix sis tipologies de públics en funció del seu grau de compromís amb l’espectacle: 1) Lectors, que amb un grau de compromís baix, es limiten a llegir el programa, els cartells informatius o algun article ocasional; 2) Crítics, que presten atenció a les crítiques publicades i altres fonts d’informació abans d’assistir a l’espectacle; 3) Tertulians, que conversen de manera informal sobre l’espectacle i el procés artístic amb amics i familiars; 4) Tecnològics, habituats a opinar a través de xarxes socials, blocs o altres mitjans digitals; 5) Avançats, que busquen una experiència intel·lectual i molta informació abans i després de l’espectacle; 6) Actius, que volen participar d’una manera més directa i conformar la seva pròpia experiència. I estableix també quatre dimensions de compromís en funció del seu caràcter: 1) social o individual; 2) actiu o passiu; 3) autònom o guiat per un expert; 4) orientat a una comunitat o a una audiència. L’informe presenta també onze estudis de cas que il·lustren l’ampli ventall d’accions i estratègies que desenvolupen les organitzacions i que van des de presentacions, conferències, assaigs oberts, visites guiades, fòrums en línia, etc. L’estudi conclou que, en un mercat cada vegada més competitiu i amb menys ajudes públiques, un dels factors clau per a la supervivència de les organitzacions serà la seva capacitat d’atreure i retenir el seu públic. Cal introduir una visió holística i contemplar la relació amb el públic com una experiència total que ha d’anar des del moment que s’interessa per assistir a l’espectacle fins als dies, mesos i anys posteriors. Aquesta filosofia ha d’impregnar també qualsevol fase de la gestió de les companyies (màrqueting, programes educatius, programació artística, etc.) per maximitzar el seu impacte. (Font: el Centre)

I Making Sense of Audience Engagement -- II Case Studies: Introduction ; Overview of Case Study Topics ; 1. Addressing Civic Issues Through Post-Program Dialogue ; 2. Collaborating With Local Businesses & Experts From Other Fields ; 3. Facilitating Post-Performance Discussions Without Artists ; 4. Facilitating Personal Engagement With Artists ; 5. Nurturing Citizen Critics to Engage Audiences ; 6. Sharing Audience Feedback Through Social Media ; 7. Scaling Up Post-Event Processing Through Interactive Questioning ; 8. Using Survey Feedback to Increase Learning & Engagement ; 9. Incorporating Audience Input into Artistic Production: Co-Creation ; 10. Blending Participatory Engagement With Attendance ; 11. Using Interactive Activities to Enhance Engagement -- List of Figures

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by Koha

Iconos diseñados por Freepik desde www.flaticon.com con licencia CC 3.0 BY