Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

Dimensió i estructura del sector cultural a Barcelona / Comedia Consultancy, Londres ; INITS, SA, Barcelona ; [direcció: Ferran Mascarell i Canalda, Núria Fradera i Giró]

Colaborador(es): Series Estudis i recerques. Investigació cultural ; ; 4Detalles de publicación: Barcelona : Ajuntament de Barcelona. Regidoria d'Edicions i Publicacions, cop. 1992Descripción: 207 pISBN:
  • 8476095864
Resumen: Aquest informe està basat en l'estudi de les cadenes creació-producció-distribució-comercialització en els diferents sectors culturals. Els sectors estudiats han estat els següents: arts escèniques, arts plàstiques, música, àudiovisuals, edició i arts gràfiques, artesania i disseny. S'han considerat de manera especial la publicitat, la ràdio i la premsa. El treball s'ha basat en : 1) Anàlisis comparatives de l'experiència internacional sobre aquest tema; 2) Sondeig d'opinió a un grup d'experts; 3) Recollida i anàlisi d'informacions estadístiques . Els principals resultats de l'estudi poden resumir-se en tres punts: 1) El sector cultural a l'àrea de Barcelona ocupa prop de 44.000 persones amb una dimensió econòmica que supera els 480.000 milions de pessetes. A l'estudi, aquestes dades es troben desagregades i analitzades per sectors; 2) A aquestes xifres s'hi ha d'afegir l'inversió pública en grans equipaments, que es valora en uns 40.000 milions fins al 1995; 3) La dimensió del sector cultural mostra que aquest pot jugar un paper important en l'economia i el creixement de la ciutat, a més de ser un element determinant en la definició de la seva identitat i imatge, i en la seva promoció internacional.
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Libro Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala General S 03022 1 Disponible (Disponible) 1900004538

També disponible una versió prèvia no editada comercialment sota el mateix títol; i l'estudi original realitzat pel Grup CIEU/INITS, sota el titol: "La Demanda i el consum cultural dels ciutadans de Barcelona".

Text íntegre en català, resums en castellà i anglès

Presentació -- 1. Cultura, economia i desenvolupament urbà: 1.1. Introducció ; 1.2. Elements de conceptualització ; 1.3. La planificació del desenvolupament cultural -- 2. Les cadenes productives: les produccions culturals com a sector econòmic: 2.1. La producció cultural: procés productiu complex -- 3. El sector cultural a l'economia de Barcelona: 3.1. Les indústries i produccions culturals a la ciutat de Barcelona ; 3.2. Els sectors culturals ; 3.3. Els diferents agents de la cadena productiva ; 3.4. La dimensió del sector i de les indústries culturals a Barcelona -- 4. Alguns temes per al debat: 4.1. L'educació cultural-artística ; 4.2. El salt de la creativitat a la comercialització ; 4.3. El sector no lucratiu i la producció amateur en l’àmbit cultural ; 4.4. Els serveis públics culturals: béns necessaris infrautilitzats ; 4.5. Indústries culturals electròniques i produccions culturals pre-electròniques ; 4.6. La relació Madrid-Barcelona ; 4.7. La publicitat, font de finançament ; 4.8. La internacionalització de la cultura: els grans grups definidors de continguts ; 4.9. De cara a 1993 -- 5. A tall de conclusions: 5.1. Algunes qüestions estratègicament rellevants -- 6. Epíleg: 6.1. El sector cultural a Barcelona -- 7. Annexos -- Dimensión y estructura del sector cultural en Barcelona. Resumen -- Dimension and structure of the cultural sector in Barcelona. Summary

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha