Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

City centres, city cultures : The role of the arts in the revitalisation of towns and cities / Franco Bianchini, John Montgomery ; Mark Fisher (ed.), Ken Worpole (ed.)

Colaborador(es): Series CLES reportsDetalles de publicación: Manchester : CLES, 1988Descripción: 64 pISBN:
  • 1870053109
ISSN:
  • 0950-3099
Resumen: Tracta d'un problema i d'una solució. El problema és l'amenaça que suposa per als centres de les ciutats els nous hàbits de compra i el desenvolupament de la propietat. Existeix el risc que l'expansió d'hipermercats i de grans superfícies fora dels centres urbans, disminueixi la vitalitat i la quantitat de llocs de treball al centre de les ciutats. Aquest fet constitueix una amenaça per a tres grups de persones: -les que treballen en la venda al detall, que corren el risc de perdre la feina. Sovint els únics llocs de treball que es creen són a temps parcial, són insegurs i amb pitjors condicions que els dels centres tradicionals; - els consumidors, que perden el ventall d'ofertes entre les botigues de barri i les tendes especialitzades, característica dels centres tradicionals; -la comunitat en el seu conjunt, que pot acabar en un entorn urbà molt més precari. El llibre exposa les solucions dutes a terme per municipis d'avantguarda, imaginatius i creatius, on s'ajunten les autoritats locals i els comerciants i s'exploten els talents i els recursos de la cultura per renovar els centres urbans. L'obra dóna exemples de bones pràctiques a tot el país -des de Sheffield i Manchester, fins a Harlow i Londres. Una de les alternatives són els centres comercials privats, tancats al públic als vespres, on patrullen guardes de seguretat i hi ha circuits tancats de televisió. L'altra opció és fer reviure el centre de la ciutat amb el sector públic com a agent de canvi, per promoure la diversitat i les possibilitats de tria: una visió libertària i no pas d'Orwell.Resumen: "City centres, city cultures" trata de un problema y de una solución. El problema es la amenaza que para los centros de las ciudades suponen los nuevos hábitos de compra y del desarrollo de la propiedad. Existe el riesgo de que el desarrollo de los hipermercados y de las grandes superfícies, lejos de los centros urbanos, disminuya la vitalidad y la cantidad de lugares de trabajo en el centro de las ciudades. Este hecho constituye una amenaza para tres grupos de personas: - aquellas que trabajan en el comercio minorista, que corren el riesgo de perder su trabajo. A menudo, los lugares de trabajo que se crean lo son a tiempo parcial, inseguros y con peores condiciones que los centros tradicionales; - Los consumidores, que ya no podrán escoger entre las tiendas de barrio y las especializadas características de los centros tradicionales; - la comunidad en su conjunto, que puede acabar con un entorno más degradado. El libro expone las soluciones llevadas a cabo por municipios vanguardistas, imaginativos y creativos, donde se aunan las autoridades locales y los comerciantes y se explotan los talentos y los recursos de la cultura en la renovación de los centros urbanos. La obra da ejemplos de buenas prácticas en todo el país -desde Sheffield y Manchester hasta Harlow y Londres. Una de las opciones son los centros comerciales privados, cerrados al público por la noche, donde patrullan guardias de seguridad y existen circuitos cerrados de televisión. La otra opción es hacer revivir el centro de la ciudad gracias al sector público como agente de cambio, para promover la diversidad y las posibilidades de elección: una visión libertaria poco digna de Orwell.
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Signatura topográfica Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Libro Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC 17.7 Cit 88 1 Disponible 1900006941

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha