Ocio, trabajo y nuevas tecnologías / edición a cargo de Adolfo Castilla y José Antonio Díaz

Castilla, Adolfo [ed.] | Díaz, José Antonio [ed.].
ISBN: 8486094410.Publisher: Madrid : Fundesco, cop. 1988Description: 217 p.Series: Los Libros de FundescoImpactos: Abstract: El llibre constitueix una àmplia revisió dels problemes relacionats amb l'oci i el treball en les societats més avançades, amb referència als processos d'innovació tecnològica. les consideracions que s'hi analitzen giren al voltant de la idea que la relació treball/oci es decantarà progressivament cap al segon. El primer capítol considera àmpliament les transformacions experimentades en el concepte d'oci al llarg del temps fins als nostres dies. La revisió històrica realitzada i l'anàlisi de les dades disponibles permeten afirmar als autors que no tot el temps lliure és en realitat temps d'oci, i que tampoc no és correcte considerar totes les activitas d'oci de la mateixa manera. El capítol 2, analitza l'estructura social del consum d'oci a Espanya, a partir de quatre factors fonamentals. cojuntura, calendari, renda, status. El tercer capítol està dedicat a l'estudi del rol del treball en les societats desenvolupades, considerant tres apartats: significat del treball, efectes psicosociologics de l'atur i procés de tecnologització social. A continuació, en el capítol 4, s'hi pretén un coneixement suficient d'un sector econòmic d'importància creixent, que gira al voltant de la demanda de béns i serveis "per" al temps lliure, o "en" el temps lliure. En darrer lloc, s'inclou un capítol referent a la necessitat d'una "preparació per a l'oci". En aquesta part s'estudien les transformacions vitals que comporta la innovació tecnològica, i les dificultats d'adaptació dels individus al nou entorn social. Així, es tracta de determinar els requeriments psicològics propis dels paradigmes culturals emergents en les societats més avançades i les del desenvolupament personal exigits a la llum dels nous paradigmes culturals. (Font: Editor)
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
Book CERC
Sala
General S 02916 1 Available (Disponible) 1900007238

El llibre constitueix una àmplia revisió dels problemes relacionats amb l'oci i el treball en les societats més avançades, amb referència als processos d'innovació tecnològica. les consideracions que s'hi analitzen giren al voltant de la idea que la relació treball/oci es decantarà progressivament cap al segon.

El primer capítol considera àmpliament les transformacions experimentades en el concepte d'oci al llarg del temps fins als nostres dies. La revisió històrica realitzada i l'anàlisi de les dades disponibles permeten afirmar als autors que no tot el temps lliure és en realitat temps d'oci, i que tampoc no és correcte considerar totes les activitas d'oci de la mateixa manera. El capítol 2, analitza l'estructura social del consum d'oci a Espanya, a partir de quatre factors fonamentals. cojuntura, calendari, renda, status. El tercer capítol està dedicat a l'estudi del rol del treball en les societats desenvolupades, considerant tres apartats: significat del treball, efectes psicosociologics de l'atur i procés de tecnologització social. A continuació, en el capítol 4, s'hi pretén un coneixement suficient d'un sector econòmic d'importància creixent, que gira al voltant de la demanda de béns i serveis "per" al temps lliure, o "en" el temps lliure. En darrer lloc, s'inclou un capítol referent a la necessitat d'una "preparació per a l'oci". En aquesta part s'estudien les transformacions vitals que comporta la innovació tecnològica, i les dificultats d'adaptació dels individus al nou entorn social.

Així, es tracta de determinar els requeriments psicològics propis dels paradigmes culturals emergents en les societats més avançades i les del desenvolupament personal exigits a la llum dels nous paradigmes culturals. (Font: Editor)

Introducción -- 1. Ocio y tiempo libre en la actualidad -- 2. Las clases de ocio de las clases ociosas: análisis de la demanda de consumo de ocio / Enrique Gil Calvo -- 3. El trabajo en la sociedad de la información / Eduardo Crespo, Teodoro Hernández de Frutos -- 4. Preparación para el ocio / José Luis Taboada Calatrava -- 5. Bienes y servicios para el tiempo libre / Esteban Villarejo -- Autores y colaboradores

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by Koha

Iconos diseñados por Freepik desde www.flaticon.com con licencia CC 3.0 BY