Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

La Culture a-t-elle un prix? : essai sur l'économie de l'art / Walter Pommerehne, Bruno Frey

Por: Colaborador(es): Idioma: Francés Lenguaje original: Inglés Detalles de publicación: Paris : Commentaire/Plon, cop. 1993Descripción: 289 pISBN:
  • 2259026893
Otro título:
  • Muses and markets
Resumen: Val la pena invertir en art? Per què les obres d'alguns pintors contemporanis es venen a preus molt elevats i les d'altres a preus relativament baixos? Els artistes viuen en la pobresa?, si és així, on hem de situar Picasso? Les òperes i els festivals poden continuar amb dèficits cada cop més elevats? Es pot deixar l'art en el lliure mercat?, en cas contrari, Quin és el paper de l'Estat? La població ha de tenir llibertat per decidir directament sobre temes referents a l'art? Aquestes qüestions i d'altres són debatudes pels autors en aquest llibre, el qual està dividit en cinc parts: A la primera part, s'hi tracta el tema de manera general i es mostra com els fenòmens socials es reflecteixen en el mercat artístic. La segona part analitza el comportament de les institucions artístiques; inclou un capítol dedicat al Festival de Salzburg i la seva gestió econòmica, on s'explica com la garantia estatal de cobrir dèficits sense posar cap límit va produir distorsions entre el preu i els ingressos i va provocar un mal ús del potencial artístic. En tercer lloc es tracta el tema del comerç internacional de pintura, l'establiment de preus i els seus moviments. La quarta part està dedicada a lasituació dels artistes pel que fa als seus ingressos i, per acabar, la darrera part parla de l'art i les polítiques culturals, com també dels diferents tipus de patrocini. (Font: El Centre)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Libro Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala General S 01323 1 Disponible 1900173108

Préface -- 1re partie. Économie et culture: 1. La conception économique de l'art ; 2. Entre le marché et l'État -- 2me partie. Le fonctionnement des institutions artistiques: 3. Les théâtres ; 4. Le festival de Salzbourg ; 5. Les musées et les galeries d'art -- 3me. partie. Les marchés de l'art: 6. Pourquoi Rauschenberg est-il aussi cher? ; 7. L'achat de tableaux est-il un bon placement? ; 8. Le commerce international -- 4me partie. Les marchés des artistes: 9. Les revenus des artistes -- 5me partie. La politique culturelle: 10. L'art et la démocratie ; 11. L'aide de l'État -- Bibliographie

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha