Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

Els Drets humans : els textos bàsics / [Autors del llibre: Carles Duarte i Montserrat i Joan Ramon Solé i Durany]

Colaborador(es): Detalles de publicación: Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament : Fundació Catalunya, 1988Edición: 1a edDescripción: 146 pISBN:
  • 8439310765
Resumen: L'ensenyament constitueix un dels dominis que incideixen clarament en la conformació d'un món cada cap més pròxima l'assoliment dels principis de la Declaració Universal de Drets Humans. El seu preàmbul inclou una referència explicita a la responsabilitat de l'ensenyament en la promoció dels drets humans quan diu que la Declaració s'estableix “amb el fi que cada persona i cada institució, inspirant-se constantment en aquesta Declaració, promoguin, mitjançant l'ensenyament i l'educació, el respecte a aquests drets i llibertats” En aquest sentit s'ha considerat convenient d'editar el present llibre, que inclou una introducció a la història i a la situació dels drets humans, una exemplificació de possibles propostes didàctiques per al treball sobre els drets humans a classe, i també els textos bàsics fonamentals. Pels que fa als textos seleccionats, s’hi han incorporat els grans textos internacionals. (Font: Introducció)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Libro Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala General S 03249 1 Disponible (Disponible) 1900037046

Presentació -- Introducció -- 1. Introducció històrica: 1.1 . Els drets humans abans de la Declaració Universal de Drets Humans ; 1.2. De la Declaració Universal de Drets Humans fins avui -- 2. Els textos bàsics: 2.1. Tipus de documents ; 2.2. Els procediments de protecció i de garantia dels drets humans -- 3. Propostes didàctiques sobre ensenyament dels Drets Humans: 3.1. Qüestions prèvies: 3.1.1. Drets Humans i Declaració Universal ; 3.1.2. Formulació i definició dels drets humans ; 3.1.3. La triple consideració de la Declaració Universal de Drets Humans ; 3.2. Coneixements i actituds en l'ensenyament dels drets humans ; 3.3. Propostes didàctiques: 3.3.1. Lectura de la Declaració Universal de Drets Humans ; 3.3.2. Treball sobre un article ; 3.3.3. Treball sobre un concepte clau: lo no discriminació ; 3.3.4. Possibles conflictes entre drets -- Declaració Universal de Drets Humans (ONU, 10 de desembre de 1948 (Pacte Internacional de Drets Econòmics, Socials i Culturals (ONU, 16 de desembre de 1966) -- Pacte Internacional de Drets Civils i Polítics (ONU, 16 de desembre de 1966) -- Conveni per a la protecció dels drets humans i les llibertats (Consell d’Europa, 4 de novembre de 1950) -- Carta Social Europea (Consell d'Europa, 18 d'octubre de 1961) -- Declaració Universal dels Drets de l'Infant (ONU, 20 de novembre de 1959) -- Convenció relativa a la lluita contra la discriminació en el domini de l'educació (UNESCO, 14 de desembre de 1960) -- Recomanació sobre l'educació per a la comprensió, la cooperació i la pau internacionals i l'educació relativa als drets humans i les llibertats fonamentals (UNESCO, 19 de novembre de 1974) -- Recomanació R(85)7 del Comitè de Ministres del Consell d'Europa als Estats Membres sobre l’ensenyament i l’aprenentatge dels drets humans a l'escola (Consell d’Europa, 14 de maig de 1985)

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha