Informe de la comunicació a Catalunya 2009-2010 [Recurs electrònic] / Miquel de Moragas i Spà, Marta Civil i Serra, Isabel Fernández Alonso, José Joaquín Blasco Gil, Bernat López (editors) ; Institut de la Comunicació. Universitat Autònoma de Barcelona

Moragas i Spà, Miquel de [ed.] | Civil i Serra, Marta [ed.] | Fernández Alonso, Isabel [ed.] | Blasco Gil, José Joaquin [ed.] | López, Bernat [ed] | Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de la Comunicació.
Edition: 1a ed.Publisher: Barcelona : Generalitat de Catalunya, 2011Description: 407 p. : digital, fitxer PDF (2,34 Mb).Series: Col·lecció Lexikon. Informes: 2Online resources: E-Doc | E-Link Summary: L'Informe de la comunicació a Catalunya 2009–2010 presenta una visió global i sintètica de la situació dels mitjans i sectors de la comunicació. Una visió que té en compte la crisi i les accelerades transformacions tecnològiques que estem vivint. Ha estat elaborat per un equip de 34 investigadors de diverses universitats catalanes i coordinat des de l'InCom-UAB. L'Informe està estructurat en tres grans apartats. La primera part, “La situació dels mitjans”, analitza sintèticament la situació dels diversos mitjans- premsa, ràdio, televisió i sector cinematogràfic-, les indústries culturals d’edició discontínua i diversos temes transversals que afecten el conjunt del sistema comunicatiu català- polítiques de comunicació, publicitat, grups de comunicació, internet i telecomunicacions-, a més de tractar dos aspectes clau d’aquest sistema: la comunicació local i la llengua. La segona part, “Prospectiva en comunicació. Grans tendències”, amb un enfocament més assagístic, aprofundeix en els trets més característics del sector comunicatiu durant el bienni estudiat: la crisi econòmica i les accelerades transformacions tecnològiques que estem vivint, amb nous formats multiplataforma i una èmfasi especial a la participació ciutadana. La tercera i última part, “Estudis i recerca”, analitza l’ensenyament universitari en comunicació a Catalunya, amb l’entrada en vigor de l’anomenat Pla de Bolonya, i dedica una atenció preferent a la política de recerca en comunicació a Catalunya en el context espanyol i europeu, als actors de la recerca, a les tesis doctorals i a les principals publicacions especialitzades en comunicació. (Font: el Centre)
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
No physical items for this record

L'Informe de la comunicació a Catalunya 2009–2010 presenta una visió global i sintètica de la situació dels mitjans i sectors de la comunicació. Una visió que té en compte la crisi i les accelerades transformacions tecnològiques que estem vivint. Ha estat elaborat per un equip de 34 investigadors de diverses universitats catalanes i coordinat des de l'InCom-UAB. L'Informe està estructurat en tres grans apartats. La primera part, “La situació dels mitjans”, analitza sintèticament la situació dels diversos mitjans- premsa, ràdio, televisió i sector cinematogràfic-, les indústries culturals d’edició discontínua i diversos temes transversals que afecten el conjunt del sistema comunicatiu català- polítiques de comunicació, publicitat, grups de comunicació, internet i telecomunicacions-, a més de tractar dos aspectes clau d’aquest sistema: la comunicació local i la llengua. La segona part, “Prospectiva en comunicació. Grans tendències”, amb un enfocament més assagístic, aprofundeix en els trets més característics del sector comunicatiu durant el bienni estudiat: la crisi econòmica i les accelerades transformacions tecnològiques que estem vivint, amb nous formats multiplataforma i una èmfasi especial a la participació ciutadana. La tercera i última part, “Estudis i recerca”, analitza l’ensenyament universitari en comunicació a Catalunya, amb l’entrada en vigor de l’anomenat Pla de Bolonya, i dedica una atenció preferent a la política de recerca en comunicació a Catalunya en el context espanyol i europeu, als actors de la recerca, a les tesis doctorals i a les principals publicacions especialitzades en comunicació. (Font: el Centre)

Presentació / José Luis Terrón -- Introducció. La comunicació a Catalunya, 2009-2010: síntesi, claus d'interpretació i reptes de futur / Miquel de Moragas i Spà -- Part 1. La situació dels mitjans. Informes, estadístiques, interpretacions: 1. La premsa / David Vidal Castell ; 2. La ràdio / Carles Llorens Maluquer ; 3. La televisió / Josep Àngel Guimerà i Orts, Isabel Fernández ALonso ; 4. La publicitat / Laura Bergés, Marta Sabater ; 5. El sector cinematogràfic / Josetxo Cerdán, Laia Quílez ; 6. Grups de comunicació / Núria Almiron ; 7. Industries culturals d'edició discontinua: editorial, fonogràfica, videogràfica i multimèdia / Xavier Cubeles ; Joan M. Corbella Cordomí ; 8. Internet / David Domingo ; 9. Les telecomunicacions / Isabel Fernández Alonso ; 10. La comunicación local / David Domingo, Josep Àngel Guimerà i Orts, Lluïsa Llamero, Marta Montagut, J. Vicenç Rabadán ; 11. Les polítiques de comunicació / José Joaquín BLasco Gil ; 12. La llengua / Bernat López -- Part 2. Prospectiva en comunicació. Grans tendències: 13. Nous reptes de la televisió en un context multiplataforma / Miquel García Horcajo ; 14. La premsa: una crisi antiga, llarga i agònica / Jaume Guillament ; 15. La publicitat. Adaptar-se als nous mitjans / Josep Rom ; 16. Les noves redaccions. Convergència / Pere Masip ; 17. Els mitjans comunitaris. La lluita pel reconeixement de les ràdios i televisions de base social / Anna Clua ; 18. Internet i participació democràtica / Ana Fernández Viso ; 19. Llengua catalana, mitjans i mercat / Ramon Caminal ; 20. Societat de la informació. Nous escenaris de la regulació / Josep Maria Carbonell ; 21. La radiodifusió en el context de la societat xarxa: especulacions, certeses i esperances / Josep M. Martí Martí ; 22. Diversitat i viabilitat de la televisió digital / Joan Majó i Cruzate ; 23. Fòrum de la Governança d'Internet. Balanç d'un lustre / Mercè Díez ; 24. Els estudis d'audiència i la seva incidència en el sistema de comunicació / Joan Sabaté i Salazar -- Part 3. Estudis i recerca: 25. Els estudis de comunicació a Catalunya / Marta Civil i Serra, Núria Reguero i Jiménez ; 26. La recerca en comunicació a Catalunya. Estat de la questió ; 27. Selecció bibliogràfica recollida pel Portal de la Comunicació InCom-UAB / Ramon G. Sedó

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by Koha

Iconos diseñados por Freepik desde www.flaticon.com con licencia CC 3.0 BY