Estratègies dinamitzadores de la demanda musical a Barcelona / [Lluís Bonet, Francesc Freixa, Gemma Sendra]

Sendra, Gemma | Bonet, Lluís | Freixa, Francesc | Centre d'Estudis de Planificació.
Publisher: Barcelona : Centre d'Estudis de Planificació (CEP), 1987Description: 81 f.Summary: Una proposta d’estratègies dinamitzadores de la demanda musical requereix necessàriament fer una anàlisi profunda i comparativa sobre la demanda i l'oferta musical actual a Barcelona. Conèixer les característiques generals de la demanda, els seus hàbits i el seu comportament i, d'altra banda, analitzar l'extensió i distribució de l'oferta, la seva incidència sobre la pròpia demanda i els mecanismes d'informació i expansió, poden oferir una visió prèvia i clarificadora de la situació actual de la música de tradició clàssica a casa nostra. A partir d'aquesta informació bàsica, es proposen un conjunt d’estratègies i actuacions que ajudin a ampliar i dinamitzar la demanda musical. Estratègies dirigides a millorar i adequar l'oferta: la distribució temporal dels concerts, els sistemes de difusió, informació i publicitat. Intentant flexibilitzar el mercat i trencar les opacitats existents actualment en aquest camp. I estratègies d'ampliació i consolidant de la demanda, fomentant el procés formatiu en els diferents camps de l'ensenyament i endegant una campanya de sensibilització, dirigida al públic en general, però sobretot a aquells sectors de la societat pels qui la música clàssica és, encara avui, una diversió ocasional. Totes aquestes estratègies han de convergir en una política global i innovadora, que serveixi de ressort per les diferents i múltiples iniciatives, i coordini les manifestacions que tenen lloc simultàniament a la ciutat. Una política al servei de la creació, que promogui l’activitat musical i faciliti els mecanismes d’informació necessaris, a fi de convertir la música en un espectacle volgut i habitual per tots els ciutadans. Finalment, aquesta política musical s’ha de concretar en una millora dels serveis i de les infraestructures existents actualment. (Font: Presentació)
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Call number Vol info Copy number Status Date due Barcode
Book CERC
EM22 Est 87 N/PRATS 1 Available 1900149783

Una proposta d’estratègies dinamitzadores de la demanda musical requereix necessàriament fer una anàlisi profunda i comparativa sobre la demanda i l'oferta musical actual a Barcelona. Conèixer les característiques generals de la demanda, els seus hàbits i el seu comportament i, d'altra banda, analitzar l'extensió i distribució de l'oferta, la seva incidència sobre la pròpia demanda i els mecanismes d'informació i expansió, poden oferir una visió prèvia i clarificadora de la situació actual de la música de tradició clàssica a casa nostra.
A partir d'aquesta informació bàsica, es proposen un conjunt d’estratègies i actuacions que ajudin a ampliar i dinamitzar la demanda musical. Estratègies dirigides a millorar i adequar l'oferta: la distribució temporal dels concerts, els sistemes de difusió, informació i publicitat. Intentant flexibilitzar el mercat i trencar les opacitats existents actualment en aquest camp. I estratègies d'ampliació i consolidant de la demanda, fomentant el procés formatiu en els diferents camps de l'ensenyament i endegant una campanya de sensibilització, dirigida al públic en general, però sobretot a aquells sectors de la societat pels qui la música clàssica és, encara avui, una diversió ocasional.
Totes aquestes estratègies han de convergir en una política global i innovadora, que serveixi de ressort per les diferents i múltiples iniciatives, i coordini les manifestacions que tenen lloc simultàniament a la ciutat. Una política al servei de la creació, que promogui l’activitat musical i faciliti els mecanismes d’informació necessaris, a fi de convertir la música en un espectacle volgut i habitual per tots els ciutadans. Finalment, aquesta política musical s’ha de concretar en una millora dels serveis i de les infraestructures existents actualment. (Font: Presentació)

1. Presentació -- 2. Característiques i preferències de la demanda musical: 2.1. La resposta del públic a les manifestacions musicals de la ciutat ; 2.2. Aproximació a les característiques de la demanda -- 3. Incidència de l'oferta sobre la demanda musical: 3.1. Característiques generals de l'oferta musical ; 3.2. La infraestructura de locals a Barcelona ; 3.3. La política de preus i abonaments ; 3.4 . La relació entre oferta i demanda musical -- 4. Estratègies i reflexions finals: 4.1. Estratègies de consolidació i ampliació de la demanda musical ; 4.2. Estratègies de flexibilització i transparència del mercat -- 5. Bibliografia

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by Koha

Iconos diseñados por Freepik desde www.flaticon.com con licencia CC 3.0 BY