Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

La Indústria musical a Catalunya : Evolució dins del mercat mundial / Daniel E. Jones, Jaume Baró i Queralt

Por: Colaborador(es): Series Quaderns de comunicació ; 4Detalles de publicación: Barcelona : Llibres de l'Index, 1995Descripción: 236 pISBN:
  • 8487561780
Resumen: Parlar avui d'indústria musical en l'era de les indústries culturals transnacionals és fer-ho essencialment de la música enregistrada -és a dir, de la indústria fonogràfica, i parlar d'aquesta és referir-se, per damunt a tot, de la seva parcel.la més important i rendible: la música de masses (lleugera i pop/rock). El que aquí s'anomena "indústria musical" és una activitat complexa i polifacètica, i el sector fonogràfic -el més industrialitzat- constitueix, sens dubte, el cor d'aquesta activitat cultural i mercantil i n'acapara més de la meitat del volum, convertint-se en el seu segment més significatiu des d'un punt de vista econòmic. En aquest estudi es tindrà en compte, doncs, el conjunt de la indústria musical, però es posarà especial èmfasi en la fonogràfica, per considerar-la la part més significativa des d'un punt de vista econòmic. (Font: Introducció)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Libro Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Magatzem General M 1008 1 Exclòs de préstec 1900013772

Pròleg -- Introducció -- 1. Trajectòria econòmica de la música: 1.1. Panorama internacional de la industria fonogràfica ; 1.2. Particularitats d'Espanya i de Catalunya -- 2. Suports fonogràfics: 2.1. Evolució tècnica ; 2.2. Equipament domèstic ; 2.3. Instruments musicals -- 3. Mercat fonogràfic ; 3.1. Context internacional ; 3.2. Situació espanyola ; 3.3. Singularitats de Catalunya ; 3.4. Enregistraments il·legals -- 4. Edició i comercialització de fonogrames: 4.1. Tipologia deis agents econòmics més destacats ; 4.2. Hegemonia de les empreses transnacionals ; 4.3. Concentració territorial i empresarial a Espanya ; 4.4. Possibilitats de les editores catalanes ; 4.5. Concentració de la venda al públic ; 4.6. Col·leccionisme discogràfic -- 5. Paper deis mitjans de comunicació: 5.1. Característiques generals ; 5.2. Radiodifusió ; 5.3. Televisió ; 5.4. Vídeo musical ; 5.5. Premsa especialitzada -- 6. Música en viu: 6.1. Trets característics ; 6.2. Locals i concerts ; 6.3. Organització, promoció i contractació -- 7. Continguts i llengües: 7.1. Preferències musicals de la població ; 7.2. Hegemonia de l’anglès i del castellà ; 7.3. Paper del català ; 7 .4. Intervenció pública -- 8. Conclusions -- 9. Bibliografia -- 10. Índex de taules

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha