La Gestió de les organitzacions no lucratives : treballant per la millora de les associacions / Alfred Vernis ... [et al.] ; amb un pròleg de José María Mendiluce

Vernis, Alfred | Esade.
ISBN: 8483003112 (Columna); 8482564587 (Proa).Edition: 1a ed.Publisher: Barcelona : Proa : Columna, 1997Description: 185 p.Series: ESADE (Proa): 3Summary: La gestió de les organitzacions no lucratives vol ser un manual que serveixi pera ajudar les persones que dirigeixen i gestionen els milers d'associacions que hi ha al país, i que sovint es troben sense eines per a tirar endavant les seves organitzacions. Aquest llibre pretén suscitar la reflexió dels responsables de les organitzacions no lucratives, que fa molts anys que es preocupen d'ajudar els altres sense aturar-se a pensar que amb això no n'hi ha prou, que la societat està en transformació contínua i que, en definitiva, el que la societat necessita no són organitzacions que "facin el bé", sinó que "ho facin bé". Partint dels valors intrínsecs del sector no lucratiu, aquest llibre vol contribuir a apropar al lector un conjunt d'eines, instruments i tècniques de gestió que l'ajudin a aconseguir que la seva associació tingui més ressò en la comunitat, sense oblidar que les associacions no lucratives no s'han creat per ser gestionades, sinó per a millorar la qualitat de vida de la societat. (Font: Editor)
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
Book CERC
Sala
General S 03129 1 Exclòs de préstec (Disponible) 1900015554
Book CERC
Sala
General S 03130 2 Available (Disponible) 1900051103

La gestió de les organitzacions no lucratives vol ser un manual que serveixi pera ajudar les persones que dirigeixen i gestionen els milers d'associacions que hi ha al país, i que sovint es troben sense eines per a tirar endavant les seves organitzacions.

Aquest llibre pretén suscitar la reflexió dels responsables de les organitzacions no lucratives, que fa molts anys que es preocupen d'ajudar els altres sense aturar-se a pensar que amb això no n'hi ha prou, que la societat està en transformació contínua i que, en definitiva, el que la societat necessita no són organitzacions que "facin el bé", sinó que "ho facin bé".

Partint dels valors intrínsecs del sector no lucratiu, aquest llibre vol contribuir a apropar al lector un conjunt d'eines, instruments i tècniques de gestió que l'ajudin a aconseguir que la seva associació tingui més ressò en la comunitat, sense oblidar que les associacions no lucratives no s'han creat per ser gestionades, sinó per a millorar la qualitat de vida de la societat. (Font: Editor)

Pròleg / José María Mendiluce -- Presentació / Alfred Vernís i Domènech -- Introducció a la gestió en el sector no lucratiu: 1. El creixement del sector no lucratiu i l'associacionisme arreu del món ; 2. El sector no lucratiu i les organitzacions que en formen part: terminologia i classificació ; 3. L'eix diferencial del sector no lucratiu: els valors ; 4. La gestió de les organitzacions no lucratives -- El canvi en el món no lucratiu: 1. El desenvolupament organitzatiu ; 2. Les reticències de les organitzacions no lucratives a canviar ; 3. Les accions de les associacions per impulsar el canvi ; 4. Condicions perquè un procés de canvi tingui èxit -- La planificació estratègica en les organitzacions no lucratives: 1. Que vol dir planificar estratègicament ; 2. La planificació estratègica pas a pas ; 3. Conclusions -- El màrqueting de serveis per a associacions: l’organització d'activitats: 1. El concepte de servei i les persones a qui va adreçat el nostre servei ; 2. La servucció ; 3. El preu i la comunicació dels serveis ; 4. La qualitat dels serveis de l'associació ; 5. Conclusions -- El finançament en el món associatiu: l'origen i la captació de fons: 1. La captació de fons procedents de particulars ; 2. La captació de fons procedents de les administracions públiques ; 3. La captació de fons procedents de les empreses ; 4. La captació de fons procedents d'altres organitzacions no lucratives ; 5. Conclusions -- La gestió dels recursos humans en les organitzacions de voluntariat: 1. Les característiques específiques dels recursos humans en les organitzacions no lucratives ; 2. La gestió del voluntariat ; 3. El camí cap a la incorporació de personal remunerar ; 4. Conclusions -- La comunicació: la importància d’explicar el que fan les organitzacions no lucratives: 1. La comunicació: la interrelació del màrqueting, el finançament i els recursos humans ; 2. La comunicació com a mitjà de relació amb !'exterior ; 3. El disseny del pla de comunicació: de la teoria a la pràctica ; 4. Conclusions -- L'impacte de les associacions en la societat: 1. Les contribucions del sector no lucratiu a la qualitat de vida i la governabilitat dels països ; 2. Les conseqüències negatives de l'acció del tercer sector ; 3. La col·laboració en el sector no lucratiu ; 4. Conclusió -- Les propostes de futur per al sector: 1. Els espais de l'associacionisme ; 2. Els reptes de futur en la gestió de les organitzacions no lucratives ; 3. Conclusió: el sector no lucratiu a la recerca de la identitat perduda -- Bibliògrafa recomanada -- Selecció de bibliografia -- Les autores i els autors del llibre -- Índex de taules

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by Koha

Iconos diseñados por Freepik desde www.flaticon.com con licencia CC 3.0 BY