Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

Els Marxants d'art i l'espai urbà : una anàlisi sociològica del mercat de l'art a Barcelona / per Joaquim Rius i Ulldemolins ; Director de la tesina : Salvador Cardús i Ros

Por: Colaborador(es): Detalles de publicación: Barcelona : [L'autor], 2002Descripción: 230 fFormatos físicos adicionales:
  • També disponible en edició electrònica (.pdf)
  • També disponible edició en francès en edició electrònica (.pdf), sota el títol: "Le marchand d'art et l'espace urbain : une analyse sociologique du marché de l'art à Barcelone"
Nota de disertación: Tesi doctoral, Universitat Autònoma de Barcelona. 2002 Resumen: Les referències a l'espai són d'ús corrent a les narracions de la història de l'art: tal artista vivia a tal zona, tal grup va redactar un manifest a tal cafè. Aquestes descripcions doten de valor simbòlic el lloc, el carrer, la ciutat, etc. No obstant això, rarament la historiografia de l'art ha utilitzat l'espai com a un element d'anàlisi del món artístic. En aquest article ens proposem entendre la distribució espacial de les galeries d'art a la nostra ciutat, Barcelona, i intentarem destacar la utilitat d'aquesta anàlisi per tal de comprendre la professió de marxant i el funcionament del món artístic en general. D'entrada però començarem per repassar quines pistes ens han donat els autors «clàssics» de la sociologia de l'art per a comprendre aquest fenomen i com ho han utilitzat per comprendre el mercat de l'art, els seus diferents segments, la professió de galerista i l'ús estratègic que fan aquest col·lectiu professional de l'espai urbà. (Font: Introducció)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Info Vol Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Libro Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC V08 Riu 02 1 Disponible 1900081694
e-Libro e-Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Repositori digital General E-09_0084.pdf CATALA 1 Disponible 1200090084

Tesi doctoral, Universitat Autònoma de Barcelona. 2002

També disponible en edició electrònica (.pdf)

També disponible edició en francès en edició electrònica (.pdf), sota el títol: "Le marchand d'art et l'espace urbain : une analyse sociologique du marché de l'art à Barcelone"

·
Presentació -- Introducció -- 1. Elements teòrics i context històric: 1.1. L'espai com a element d'anàlisis del món artístic ; 1.2. Mercat artístic i espai urbà ; 1.3. Descripció del mercat de les arts plàstiques i comparació amb França ; 1.4. Història de les galeries d'art -- 2. Metodologia i treball de camp: 2.1. La definició de les galeries d'art ; 2.2. Jerarquització de la població de galeries d'art ; 2.3. El treball de camp : objectius i metodologia -- 3. Context urbà, geografia dels sectors culturals i artístic: 3.1. Geografia social i dels consums culturals ; 3.2. Geografia dels sectors culturals ; 3.3. Geografia de les institucions artístiques ; 3.4. Geografia de la població artística -- 4. Les galeries a Barcelona : anàlisi de les zones de mercat de l'art i l'estratègia professional dels marxants: 4.1. Anàlisi de la geografia de les galeries d'art ; 4.2. Territori urbà, galeries i estratègies professionals -- 5. Conclusions -- 6. Bibliografia -- 7. Índex de taules i gràfics

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha