Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

Aproximació a l'anàlisi quantitativa i qualitativa del mercat de les arts escèniques a la ciutat de Barcelona / Estudi realitzat per Borakasi S.A. sota la direcció d'Albert Serra

Colaborador(es): Detalles de publicación: Barcelona : Institut de Cultura de Barcelona, 2003Descripción: 2 vol. (103, 30 p.)Resumen: El Pla Estratègic "Accent de Cultura" impulsat per l’Institut de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona incloïa entre les seves propostes el desenvolupament del projecte "Cap Butaca Buida" orientat a consolidar i ampliar els públics de les arts escèniques de Barcelona. El present informe forma part d'aquest projecte i el seu objectiu és el d'aportar un "estat de la qüestió" del mercat de les arts escèniques de Barcelona i del sistema d’informació del que es disposa per al seu coneixement Aquesta tasca constitueix el pas previ necessari per poder abordar una segona fita, orientada a l'acció, en l'àmbit del projecte "Cap Butaca Buida": l’estructuració d'un pla, d'acció sectorial de les arts escèniques, basat en la cooperació públic-privada, que es pugui constituir en un instrument estable de coneixement i acció per a l'ampliació contínua del mercat i dels públics de les arts escèniques de Barcelona, amb especial orientació al teatre i a la dansa. Aquest treball conté una primera anàlisi d'aquest mercat en la que s'ha abordat el coneixement dels següents temes: 1. Aproximació al context general de l'oferta i consum de béns i serveis culturals; 2. Descripció i anàlisi de la infraestructura del sector de les arts escèniques a Barcelona; 3. Descripció i anàlisi de l'oferta d'arts escèniques; 4. Descripció i anàlisi del consum d'arts escèniques; 5. Avaluació de la dimensió econòmica; 6. Perfil dels públics; 7. Anàlisi de l'opinió i l'actitud dels barcelonins davant l'oferta d'arts escèniques de la ciutat. De l'anàlisi d'aquests temes s'han obtingut i proposat unes primeres conclusions que s'han articulat en tres àmbits diferenciats: 1. Avaluació del sistema d’informació disponible sobre el mercat de les arts escèniques; 2. Avaluació deia situació del mercat en termes d'estat de situació i dinàmiques bàsiques de l'oferta i del consum; 3. Aproximació a l'anàlisi del marc conceptual de referència des del que operen els agents implicats en aquest mercat. (Font: Resum)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Signatura topográfica Info Vol Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Libro Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC E21 Apr 03 1 Disponible 1900089010
Libro Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC E21 Apr 03 2 Disponible 1900089065
Libro Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC E21 Apr 03 ANNEXOS 1 Disponible 1900089027
Libro Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC E21 Apr 03 ANNEXOS 2 Disponible 1900089058


Volum 1.
Aproximació a l'anàlisi quantitativa i qualitativa del mercat de les arts escèniques a la ciutat de Barcelona:
Presentació -- 1. Context general: 1.1. Pautes de lleure de la població catalana ; 1.2. El perfil dels consumidors d'arts escèniques a Catalunya ; 1.3. La competència sectorial -- 2. Anàlisi de la infrastructura: 2.1. Introducció metodològica ; 2.2. Els espais dedicats a les arts escèniques ; 2.3. La ubicació dels espais ; 2.4. L'aforament -- 3. Anàlisi de l'oferta: 3.1. Algunes consideracions metodològiques ; 3.2. Els espectacles ; 3.3. La durada en cartellera ; 3.4. L'oferta d'espectacles gratuïts ; 3.5. Els llibrets teatrals ; 3.6. La llengua ; 3.7. El gènere ; 3.8. Síntesi de l'oferta -- 4. Anàlisi del consum: 4.1. Volum total d'espectadors ; 4.2. Composició del públic ; 4.3. Índex d'ocupació ; 4.4. La temporalitat -- 5. La dimensió econòmica: 5.1. La recaptació ; 5.2. El preu de les entrades ; 5.3. Amortització ; 5.4. Síntesi de la dimensió econòmica -- 6. Perfil dels consumidors i anàlisi de la demanda potencial : enquesta Òmnibus: 6.1. Les preferències de lleure ; 6.2 .. Consumidors de teatre ; 6.3. Consumidors de dansa -- 7. L'opinió dels barcelonins davant les arts escèniques : els focus group: 7.1. Fitxa tècnica ; 7.2. Factors que propicien el consum de teatre ; 7.3. Factors que actuen de barrera ; 7.4. Els no consumidors ; 7.5. Alguns elements comuns ; 7.6. Els joves ; 7.7. La dansa ; 7.8. Les demandes ; 7.9. Buidat exhaustiu de les reunions -- 8. Conclusions i línies de treball: 8.1. El sistema de coneixement i informació ; 8.2. La dinàmica del mercat ; 8.3. El marc conceptual de referència del· sector ; 8.4. Línies de treball

Volum 2.
Annexos:
A. Festival Grec -- B. Resultats de l'Enquesta de consum i pràctiques culturals 2001 -- D. Resultats de l'Enquesta Òmnibus de setembre de 2002 -- C. Síntesi de la situació dels espais escènics de Barcelona. 1994 a 2002.

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha