Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

La Recerca en comunicació : Què hem de saber? Quins passos hem de seguir? / Jordi Busquet Duran (coordinador), Alfons Medina Cambrón, Josep Sort i Jané

Por: Colaborador(es): Series Comunicació ; 95Detalles de publicación: Barcelona : Editorial UOC, 2006Edición: 1a edDescripción: 206 pISBN:
  • 8497881575
Resumen: El propòsit d'aquest llibre és aclarir, de manera amena i rigorosa, què és la ciència i quines són les principals característiques de la metodologia científica aplicada al camp de la comunicació social. Aquest llibre explica els passos que s'han de seguir en iniciar un treball de recerca, entenent la metodologia científica com un procés global. Al mateix temps es donen una sèrie de claus i orientacions pràctiques per a la realització d'un bon treball de recerca en el camp de la comunicació. Per tot plegat, en el llibre també es contemplen les principals tradicions i escoles de coneixement en l'àmbit de la l'estudi de la comunicació mediàtica. Hem tractat alguns dels camps d'estudi més fructífers, com són, per exemple, la comunicació política, l'opinió pública o els estudis de recepció. Finalment, els autors assenyalen les fites més importants en la història de la recerca comunicativa, fent esment d'alguns estudis exemplars. (Font: Editor)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Libro Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala General S 00209 1 Disponible 1900095240

Presentació -- I. La recerca científica en ciències socials: 1. El coneixement científic i el repte de l'objectivitat ; 2. La discussió sobre el mètode ; 3. Coneixement vulgar i coneixement expert. El rigor terminològic ; 4. La perspectiva del coneixement. El repte de la interdisciplinarietat ; 5. Ciència, ideologia i poder. El caràcter pragmàtic del coneixement -- II. La història de la recerca en comunicació: 1. Les principals etapes de la recerca comunicativa ; 2. Els principals àmbits d'estudi de la comunicació política ; 3. Els estudis culturals i la cultura mediàtica -- III. La recerca comunicativa: 1. La teoria funcionalista ; 2. Niklas Luhmann: la tematització ; 3. Pierre Bourdieu: la teoría del camps periodístic ; 4. La teoría crítica ; 5. L'obra de Jürgen Habermas: l'esfera pública ; 6. Noam Chomsky: la fabricació del consentiment ; 7. Noelle-Newmann: l'espiral del silenci -- IV. La recerca científica aplicada a l'àmbit de la comunicació: 1. Precisar la noció de metodologia ; 2. Tres moments crucials del procés de recerca ; 3. Les etapes del procés de recerca -- V. Tècniques de recollida de dades: 1. Tècniques quantitatives o qualitatives: el fals dilema sempre present ; 2. Tècniques qualitatives de recollida de dades ; 3. Tècniques quantitatives de recollida de dades -- Annex -- Bibliografia -- Glossari

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha