Fans, blogueros y videojuegos : la cultura de la colaboración / Henry Jenkins

By: Jenkins, Henry.
Publisher: Barcelona : Paidós, cop. 2009Description: 333 p.Series: Paidós comunicación: 180Other title: Fans, bloggers and gamers. Exploring participatory culture.Summary: Recull d’assajos claus de Henry Jenkins, escrits entre 1992 i 2006. Cada text ve precedit per unes reflexions personals de l’autor sobre el context en el que els va escriure i publicar. Henry Jenkins és director i fundador del Programa d’Estudis Mediàtics Comparats del Massachusetts Institute of Technology (MIT). És autor de diversos llibres, dels quals en destaquem «Convergence Culture: La cultura de la convergencia de los medios de comunicación». En aquest llibre que va publicar al 2006, ens descriu un nou escenari on es troben els nous i els vells mitjans de comunicació, on col·lisionen els mitjans corporatius i els de base, i on els consumidors i productors es relacionen inevitablement. El recull d’assajos que formen «Fans, blogueros y videojuegos» replantegen la relació entre les indústries mediàtiques (productores) i els seus consumidors. L’autor, que inicialment plantejava teories de resistència i apropiació per part del públic en els primers textos, fa un canvi de paradigma, cap a teories de la participació del públic i d’intel·ligència col·lectiva, en els darrers. El llibre parteix d’etnografies mediàtiques per analitzar la participació i creativitat dels fans. Aquesta cultura popular està augmentant la seva presència a la xarxa a partir de l’ús massiu dels instruments de producció i distribució mediàtica. Fet que està transformant la cibercultura i el món dels fans recíprocament. En els capítols finals planteja un esforç per intervenir en els debats sobre polítiques públiques, al voltant de la participació i la propietat intel·lectual, que afecten a les comunitats que l’autor investiga. Per exemple, el debat sorgit entorn el tema de l’impacte de la cultura popular en el públic adolescent relacionat amb la censura dels jocs d’ordinadors arrel del tiroteig del Littleton (Colorado). També us recomanem l’informe que l’autor va elaborar conjuntament amb altres experts del MIT «Confronting the Challenges of Participatory Culture: Media Education 21st Century» (2006) patrocinat per la fundació MacArthur. En aquest document fa una síntesi de les competències digitals que es necessiten davant el repte d’una cultura participativa al segle XXI. Concretament el tema central d’aquest informe és la necessitat de donar als joves instruments per poder desenvolupar-se en una societat que va evolucionant d’una cultura projectada a una cultura participativa. (Font: El centre)
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
Book CERC
Sala
General S 00016 1 Available 1900140353

Recull d’assajos claus de Henry Jenkins, escrits entre 1992 i 2006. Cada text ve precedit per unes reflexions personals de l’autor sobre el context en el que els va escriure i publicar. Henry Jenkins és director i fundador del Programa d’Estudis Mediàtics Comparats del Massachusetts Institute of Technology (MIT). És autor de diversos llibres, dels quals en destaquem «Convergence Culture: La cultura de la convergencia de los medios de comunicación». En aquest llibre que va publicar al 2006, ens descriu un nou escenari on es troben els nous i els vells mitjans de comunicació, on col·lisionen els mitjans corporatius i els de base, i on els consumidors i productors es relacionen inevitablement. El recull d’assajos que formen «Fans, blogueros y videojuegos» replantegen la relació entre les indústries mediàtiques (productores) i els seus consumidors. L’autor, que inicialment plantejava teories de resistència i apropiació per part del públic en els primers textos, fa un canvi de paradigma, cap a teories de la participació del públic i d’intel·ligència col·lectiva, en els darrers. El llibre parteix d’etnografies mediàtiques per analitzar la participació i creativitat dels fans. Aquesta cultura popular està augmentant la seva presència a la xarxa a partir de l’ús massiu dels instruments de producció i distribució mediàtica. Fet que està transformant la cibercultura i el món dels fans recíprocament. En els capítols finals planteja un esforç per intervenir en els debats sobre polítiques públiques, al voltant de la participació i la propietat intel·lectual, que afecten a les comunitats que l’autor investiga. Per exemple, el debat sorgit entorn el tema de l’impacte de la cultura popular en el públic adolescent relacionat amb la censura dels jocs d’ordinadors arrel del tiroteig del Littleton (Colorado). També us recomanem l’informe que l’autor va elaborar conjuntament amb altres experts del MIT «Confronting the Challenges of Participatory Culture: Media Education 21st Century» (2006) patrocinat per la fundació MacArthur. En aquest document fa una síntesi de les competències digitals que es necessiten davant el repte d’una cultura participativa al segle XXI. Concretament el tema central d’aquest informe és la necessitat de donar als joves instruments per poder desenvolupar-se en una societat que va evolucionant d’una cultura projectada a una cultura participativa. (Font: El centre)

Introducción: Confesiones de un aca/fan -- Primera parte: El mundo de los fans: 1. Extractos de "Matt Hills entrevista a Henry Jenkins" ; 2. Star Trek repuesta, reinterpretada y reescrita: La escritura de los fans como caza furtiva textual ; 3. "El normal interés femenino en las relaciones sexuales entre hombres": Extractos de Terra Nostra Underground y Strange Bedfellows / con Shoshanna Green y Cynthia Jenkins ; 4. "Fuera del armario y dentro del universo": Los homosexuales y Star Trek / con John Campbell -- Segunda parte: Digitalizándonos: 5. "¿Disfrutáis haciéndonos sentir estúpidos a los demás?": alt.tv. twinpeaks, el autor embaucador y la pericia del espectador ; 6. ¿Audiencias interactivas? La "inteligencia colectiva" de los fans mediáticos ; 7. Cosmopolitanismo pop: cartografiando los flujos culturales en una era de convergencia mediática ; 8. Amor en línea ; 9. ¿Todos a los blogs! ; 10. Una red de seguridad -- Tercera parte: Más allá de Columbine: 11. El profesor Jenkins va a Washington ; 12. A continuación... Emboscada en Donahue ; 13. La guerra entre efectos y significados: Replanteamiento del debate sobre la violencia en los videojuegos ; 14. El Columbine chino: Cómo una tragedia encendió la mecha de los temores del gobierno chino a la cultura juvenil y a Internet ; 15. "Los monstruos de al lado": Diálogo entre padre y su hijo sobre Buffy, el pánico moral y las diferencias generacionales / con Henry G. Jenkins IV -- Notas -- Índice analítico y de nombres

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by Koha

Iconos diseñados por Freepik desde www.flaticon.com con licencia CC 3.0 BY