Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

Cultural expression, creativity and innovation / edited by Helmut Anheier, Yudhishthir Raj Isar ; guest editor Christopher Waterman

Colaborador(es): Series The Cultures and globalization series ; 3Detalles de publicación: London : SAGE, 2010Edición: 1st edDescripción: xxvi, 460 pISBN:
  • 9781412920865
Resumen: Com evidencien els investigadors Helmut Anheier i Yudhishthir Raj Isar, el context globalitzador està generant una nova via d’acció per la creativitat i la innovació de l’expressió cultural, proporcionant els inputs bàsics de l'economia cultural actual, i sobretot de les indústries culturals i creatives. El predomini d’aquestes en les actuals polítiques i pràctiques culturals està transformant les condicions per a l'expressió cultural creativa en si mateixa. Seguint l’esquema d’anàlisi multidisciplinar que caracteritzen les aportacions teòriques dels volums de la sèrie The cultures and globalization series, en aquesta ocasió es busca mostrar la relació simbiòtica existent entre expressió cultural, creativitat, innovació i globalització, i la importància que han pres en el discurs cultural actual. La primera part del volum recull més d’una vintena d’aportacions teòriques d’investigadors, artistes i crítics de les més variades disciplines d’arreu al voltant de qüestions generals, contextos regionals i gèneres específics tals com: Les tensions entre l'homogeneïtzació cultural i la diversificació de la pràctica de l'art en el circuit globalitzat de l’art (Gerardo Mosquera); La improvisació com a element clau per interpretar com les forces de globalització estimulen la producció cultural (Maruska Svasek); L’èxit d’artistes del continent africà amb la creació d'una diversitat de formes híbrides en constant evolució (Paul Brickhill); El disseny gràfic amb consciència social en el món àrab (Huda Smitshuijzen Abifarès); Així com la creativitat en la indústria de la música (Peter Tschmuck) o les reconfiguracions de les expressions culturals emergents com a resultat de la interrelació de la cultura visual i digital (Ivani Santana). La darrera part del volum, amb un caràcter més quantitatiu, integra un sistema d’indicadors culturals clau amb estadístiques, gràfics i taules que busquen completar les aportacions de la primera part del volum: Rànquings de les xarxes socials més utilitzades i visitades, vídeos més vistos a la xarxa segons gènere musical, així com els rànquings de festivals de música tradicional i “d’híbrids”, entre molts d’altres, són alguns dels innovadors indicadors que s’assenyalen. (Font: el Centre)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Libro Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala General S 00029 1 Disponible 1900140308

Foreword / Stuart Hall -- Acknowledgements -- Contributors -- List of boxes, figures, photos, plates and tables -- Introduction / Yudhishthir Raj Isar, Helmut K. Anheier -- Part 1. Issues and patterns in cultural expression: 1. Creativity: alternative paradigms to the "creative economy" / Rustom Bharucha ; 2. Recognition and artistic creativity / Joni Maya Cherbo, Harold L. Vogel ; 3. Walking with the devil: art, culture and internationalization / Gerardo Mosquera ; 4. ...But what is the question? Art, research and the production of knowledge / Gilane Tawadros ; 5. Improvising in a world of movement: transit, transition and transformation / Maruska Svasek ; 6. Diasporic spaces: migration, hybridity and the geocultural turn / Keith Nurse ; 7. Creativity and intellectual property rights / Jason Toynbee ; 8. Exile, culture and identity / Rasoul Nejadmehr ; 9. The "creativity" of evil? / Dragan Klaic ; 10. The "creator" as entrepreneur: an African perspective / Paul Brickhill ; 11. The turn of the native: vernacular creativity in the Caribbean / Annie Paul ; 12. Creative contemporary design in the Arab world / Huda Smitshuijzen AbiFarès ; 13. Cultural policing in South Asia: an anti-globalization backlash againts freedom of expression? / Laurent Gayer, Christophe Jaffrelot, Malvika Maheshwari ; 14. The struggle to express, create and represent in the Balkans / Zala Volcic ; 15. Creative economy, global city: globalizing discourses and the implications for local arts / Lily Kong ; 16. The cycles of creativity in the music industry / Peter Tschmuck ; 17. Creative communities and emerging networks / Clayton Campbell ; 18. Creative Spaces / Nancy Duxbury, Catherine Murray ; 19. Literary hybrids and the circuits of translation: the example of Mia Couto / Stefan Helgesson ; 20. Emergences in digital culture / Ivani Santana ; 21. Fashion and ethics: reinventing models of consumption and creativity in a global industry / Mo Tomaney, Julie Thomas ; 22. Creativity and innovation: the role of philanthropy / Diana Leat ; 23. Digital networks and social innovation: strategies of the imagination / Eugenio Tisselli ; 24. Closing reflections / Christopher Waterman ; Colour plate section -- Part 2.Indicator suites: 2.1. Cultural indicator suites: an introduction / Helmunt K. Anheier, Michael Hoelscher ; 2.2. Creativity indexes / Enrico Bertacchini, Walter Santagata ; 2.3. Measuring creativity and Innovation / Michael Hoelscher -- Data suites: Policy ; Investment ; Diversity ; Creativity and Hybridity -- 2.4. Creativity, innovation, globalization: what international experts think / Helmut K. Anheier, Michael Hoelscher -- References: Data suites and digests -- Index

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha