Les Ciutats creatives : com l'economia creativa està convertint la tria de l'indret on viure en la decisió més important de la teva vida / Richard Florida
By: Florida, Richard L
.
ISBN: 9788498090666.Edition: 1a ed.Publisher: Barcelona : Pòrtic, 2009Description: 446 p.Series: Pòrtic visions: 30Other title: Who's your city?.Summary: En les dues darreres dècades del segle XX, les grans ciutats han deixat de ser-ho: ara són megaregions que interconnecten diferents nuclis urbans creant xarxes i dinàmiques econòmiques pròpies. Segons Richard Florida, autor de prestigi i èxit als Estats Units, la fluïdesa de relacions entre aquests centres determina la solidesa de les economies. Dit d'una altra manera: la megaregió és, ara, la unitat econòmica que funciona com a indicador de l'economia mundial, per sobre dels estats. L'autor proposa les variables que cal tenir en compte a l'hora de classificar les megaregions: d'entrada, el volum de producció i l'especialització sectorial; però també característiques de tipus social com el preu de l'habitatge, la seguretat, els amics, l'accés a la cultura i factors més intangibles com la bellesa estètica de l’indret o la personalitat de les ciutats. Tot plegat converteix l'indret on vivim en una tria crucial per trobar la felicitat, ja que hi ha megaregions indicades per a parelles heterosexuals, gais, solters, i segons l'etapa de la vida que es viu i el pressupost amb que es compta. En una classificació sense precedents, Florida situa l'eix Barcelona-Lió, ramificat fins a Valencia i Marsella, com l'onzena megaregió mundial, just darrere de les grans megalòpolis. És l'única que supera les fronteres estatals. (Font: Editor)
Item type | Current location | Collection | Call number | Copy number | Status | Date due | Barcode |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
CERC Sala | General | S 01208 | 1 | Available | 1900145310 |
En les dues darreres dècades del segle XX, les grans ciutats han deixat de ser-ho: ara són megaregions que interconnecten diferents nuclis urbans creant xarxes i dinàmiques econòmiques pròpies. Segons Richard Florida, autor de prestigi i èxit als Estats Units, la fluïdesa de relacions entre aquests centres determina la solidesa de les economies. Dit d'una altra manera: la megaregió és, ara, la unitat econòmica que funciona com a indicador de l'economia mundial, per sobre dels estats. L'autor proposa les variables que cal tenir en compte a l'hora de classificar les megaregions: d'entrada, el volum de producció i l'especialització sectorial; però també característiques de tipus social com el preu de l'habitatge, la seguretat, els amics, l'accés a la cultura i factors més intangibles com la bellesa estètica de l’indret o la personalitat de les ciutats. Tot plegat converteix l'indret on vivim en una tria crucial per trobar la felicitat, ja que hi ha megaregions indicades per a parelles heterosexuals, gais, solters, i segons l'etapa de la vida que es viu i el pressupost amb que es compta. En una classificació sense precedents, Florida situa l'eix Barcelona-Lió, ramificat fins a Valencia i Marsella, com l'onzena megaregió mundial, just darrere de les grans megalòpolis. És l'única que supera les fronteres estatals. (Font: Editor)
Catalunya, cor de la megaregió número 11 del món en el segle XXI / Ramon Tremosa i Balcells -- 1. La qüestió de l'"on" -- 1a part. Per què importa el lloc: 2. Un món de pics ; 3. L'auge de la megaregió ; 4. La força de la concentració -- 2a part. La riquesa de l'indret: 5. Els que tenen mobilitat i els que estan ancorats ; 6. On hi ha els cervells ; 7. Canvi de feina ; 8. Ciutats superestrella -- 3a part. La geografia de la felicitat: 9. Indrets d'allò més feliços ; 10. Enllà de la ciutat de Maslow ; 11. Les ciutats també tenen personalitat -- 4a part. El lloc on vivim actualment: 12. Els tres grans canvis de residència ; 13. Els joves i els jubilats ; 14. Casats i amb fills ; 15. Quan els nens ja no hi són ; 16. Situa't -- Agraïments -- Apèndixs -- Índex onomàstic
There are no comments for this item.