Blogs, wikipedia, Second life, and beyond : from production to produsage / Axel Bruns

By: Axel, Bruns.
ISBN: 9780820488660.Publisher: New York [etc.] : Peter Lang, cop. 2008Description: x, 418 p.Series: Digital formations: 45Summary: Bruns Axel, professor associat de la Facultat d'Indústries Creatives a la Queensland University of Technology de Brisbane (Australia) i investigador en Cap de l’ARC Centre of Excellence for Creative Industries and Innovation (CCi), aposta en aquest llibre per un canvi de paradigma i terminologies per descriure els nous processos emergents en l’era de la informació. El terme producció tal i com s’entenia des de l’era industrial ja no funciona. L'actual revolució de les comunicacions digitals ha obert un nou camí pel desenvolupament de la cultura participativa en línia. Està sorgint així no només una nova forma de producció de continguts, sinó un nou procés per a la creació contínua de coneixement en les comunitats col·laboratives: Produsage. Les conseqüències del canvi gradual de producció a produsage són profundes, i afectarà l'essència mateixa de la cultura, l'economia, la societat i la democràcia. Els modes de producció industrial, només proporcionen un paradigma possible per al desenvolupament de productes, i aquests només tenen una configuració possible d'informació, coneixements i el treball creatiu, sense que impliqui que aquesta sigui la configuració idònia en el context actual. El terme mateix de "producte" implica necessàriament una forma específica de resultats, un procés d'arribar a aquests, i un conjunt d'interaccions dels consumidors cap a aquest resultat. Els modes de creació de continguts de l’era de la informació són més fluïts, flexibles i organitzats, com ho exigeix l'actual procés de desenvolupament i estretament vinculat amb els principis emergents d'organització en les comunitats socials. La creació de contingut en aquest nou model aprofita la intel·ligència col·lectiva de tots els participants i l’administra tot dirigint les seves contribucions allà on es troben les millors condicions per un impacte positiu. En aquest llibre s’examinen el terme produsage i el marc conceptual subjacent, tot posant de manifest que en el sí de les comunitats que es dediquen a la creació col·laborativa d’informació i coneixement, el paper de "consumidor" i "usuari final" fa temps que ha desaparegut; Com també s’han esvaït les fronteres entre "productors" i "consumidors". Produsage existeix dins d'un context més ampli de conceptes per a descriure l'entorn social, tecnològic, econòmic i de creació de continguts com són la Web 2.0, software social o els Pro-Am’s (aficionats/amataeurs que treballen amb estàndards professionals), entre d’altres. (Font: el Centre)
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
Llibres CERC
Sala
General S 00067 1 Available 1900140117

Bruns Axel, professor associat de la Facultat d'Indústries Creatives a la Queensland University of Technology de Brisbane (Australia) i investigador en Cap de l’ARC Centre of Excellence for Creative Industries and Innovation (CCi), aposta en aquest llibre per un canvi de paradigma i terminologies per descriure els nous processos emergents en l’era de la informació. El terme producció tal i com s’entenia des de l’era industrial ja no funciona. L'actual revolució de les comunicacions digitals ha obert un nou camí pel desenvolupament de la cultura participativa en línia. Està sorgint així no només una nova forma de producció de continguts, sinó un nou procés per a la creació contínua de coneixement en les comunitats col·laboratives: Produsage. Les conseqüències del canvi gradual de producció a produsage són profundes, i afectarà l'essència mateixa de la cultura, l'economia, la societat i la democràcia. Els modes de producció industrial, només proporcionen un paradigma possible per al desenvolupament de productes, i aquests només tenen una configuració possible d'informació, coneixements i el treball creatiu, sense que impliqui que aquesta sigui la configuració idònia en el context actual. El terme mateix de "producte" implica necessàriament una forma específica de resultats, un procés d'arribar a aquests, i un conjunt d'interaccions dels consumidors cap a aquest resultat. Els modes de creació de continguts de l’era de la informació són més fluïts, flexibles i organitzats, com ho exigeix l'actual procés de desenvolupament i estretament vinculat amb els principis emergents d'organització en les comunitats socials. La creació de contingut en aquest nou model aprofita la intel·ligència col·lectiva de tots els participants i l’administra tot dirigint les seves contribucions allà on es troben les millors condicions per un impacte positiu. En aquest llibre s’examinen el terme produsage i el marc conceptual subjacent, tot posant de manifest que en el sí de les comunitats que es dediquen a la creació col·laborativa d’informació i coneixement, el paper de "consumidor" i "usuari final" fa temps que ha desaparegut; Com també s’han esvaït les fronteres entre "productors" i "consumidors". Produsage existeix dins d'un context més ampli de conceptes per a descriure l'entorn social, tecnològic, econòmic i de creació de continguts com són la Web 2.0, software social o els Pro-Am’s (aficionats/amataeurs que treballen amb estàndards professionals), entre d’altres. (Font: el Centre)

1. Introduction -- 2. The key characteristics of produsage -- 3. Open source software development: probabilistic eyeballs -- 4. News blogs and citizen journalism: perpetual collaboration in evaluating the news -- 5. Wikipedia: representations of knowledge -- 6. The palimpsest of human knowledge: wikipedia and beyond -- 7. Folksonomies: produsage ans/of knowledge structures - 8. Folks and experts: beyond the pro/am divide -- 9. The art of produsage: distributed creativity -- 10. Media and creative industries: new opportunities or casual collapse? -- 11. The produsage game: harboring the hive of produsers -- 12. Social produsage: questions of reputation and trust -- 13. Educating produsers, produsing education: produsage and the academy -- 14. Produsing democracy -- 15. Conclusion: production, produsage, and the future of humanity -- Bibliography

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by Koha

Iconos diseñados por Freepik desde www.flaticon.com con licencia CC 3.0 BY