Ciudades efímeras : transformando el turismo urbano a través de la producción de eventos / Francesc González Reverté, Soledad Morales Pérez

By: González Reverté, Francesc.
Morales Pérez, Soledad.
ISBN: 9788497888530.Edition: 1ª ed.Publisher: Barcelona : UOC, 2009Description: 188 p.Series: Acción cultura: 4; Acción culturaTurismo cultural: Summary: Francesc González i Soledad Morales són doctors en Geografia per la Universitat Autònoma de Barcelona i han publicat diversos treballs i investigacions sobre turisme, ordenació sostenible del territori i organització d’esdeveniments. Els autors fan servir l’expressió ciutats efímeres per referir-se al nou caràcter estratègic que moltes ciutats imprimeixen al seu desenvolupament turístic. L’emprenta local, el patrimoni cultural i històric i l’atmosfera urbana eren els valors que tradicionalment dotaven d’atractiu turístic a les ciutats. Però des de fa unes dècades el consum s’ha centrat més en l’obtenció d’experiències que en l’acumulació de llocs i el caràcter més participatiu de la demanda justifica la introducció dels esdeveniments en la oferta turística urbana. A la primera part del llibre els autors expliquen el concepte de turisme urbà, reflexionen sobre la relació entre ciutat i turisme, analitzen la capacitat de les ciutats per gestionar estratègies de desenvolupament i qualitat de vida vinculades al turisme i enumeren les conseqüències d’aquestes estratègies per a les dinàmiques urbanes. A la segona part es presenta una visió completa del significat actual dels esdeveniments de turisme urbà i es reconeix la seva funcionalitat com a producte turístic i com a instrument de màrqueting per a la construcció de ciutats efímeres. Es presenta el marc teòric i metodològic del concepte esdeveniment i diverses definicions del terme. S’hi analitza la demanda d’esdeveniments específics i s’hi estudien especialment els relacionats amb la cultura i el patrimoni. Es destaca la necessitat de dissenyar esdeveniments dins del marc de les polítiques locals i regionals existents i s’analitza el procés de planificació estratègica, producció i avaluació d’esdeveniments i es posa de relleu la necessitat d’incorporar el paràmetre de la sostenibilitat en la seva gestió i organització. Finalment s’hi presenten diverses experiències internacionals i es valora les oportunitats, els reptes i les debilitats que implica el turisme d’esdeveniments. (Font: el Centre)
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number Copy number Status Date due Barcode
Book CERC
Sala
General S 00275 1 Available 1900137117

Francesc González i Soledad Morales són doctors en Geografia per la Universitat Autònoma de Barcelona i han publicat diversos treballs i investigacions sobre turisme, ordenació sostenible del territori i organització d’esdeveniments. Els autors fan servir l’expressió ciutats efímeres per referir-se al nou caràcter estratègic que moltes ciutats imprimeixen al seu desenvolupament turístic. L’emprenta local, el patrimoni cultural i històric i l’atmosfera urbana eren els valors que tradicionalment dotaven d’atractiu turístic a les ciutats. Però des de fa unes dècades el consum s’ha centrat més en l’obtenció d’experiències que en l’acumulació de llocs i el caràcter més participatiu de la demanda justifica la introducció dels esdeveniments en la oferta turística urbana. A la primera part del llibre els autors expliquen el concepte de turisme urbà, reflexionen sobre la relació entre ciutat i turisme, analitzen la capacitat de les ciutats per gestionar estratègies de desenvolupament i qualitat de vida vinculades al turisme i enumeren les conseqüències d’aquestes estratègies per a les dinàmiques urbanes. A la segona part es presenta una visió completa del significat actual dels esdeveniments de turisme urbà i es reconeix la seva funcionalitat com a producte turístic i com a instrument de màrqueting per a la construcció de ciutats efímeres. Es presenta el marc teòric i metodològic del concepte esdeveniment i diverses definicions del terme. S’hi analitza la demanda d’esdeveniments específics i s’hi estudien especialment els relacionats amb la cultura i el patrimoni. Es destaca la necessitat de dissenyar esdeveniments dins del marc de les polítiques locals i regionals existents i s’analitza el procés de planificació estratègica, producció i avaluació d’esdeveniments i es posa de relleu la necessitat d’incorporar el paràmetre de la sostenibilitat en la seva gestió i organització. Finalment s’hi presenten diverses experiències internacionals i es valora les oportunitats, els reptes i les debilitats que implica el turisme d’esdeveniments. (Font: el Centre)

Introducción -- Primera parte. El turismo urbano: 1. Introducción. El turismo y las ciudades. La ciudad y los turistas ; II. Las ciudades como destino turístico: 1. Los elementos del sistema turístico urbano ; 2. Las estrategias urbanas vinculadas al turismo ; III. La gestión de las ciudad turística -- Segunda parte. La celebración y la gestión de eventos turísticos en las ciudades: Introducción ; I. El turismo de eventos: planteamientos generales ; II. El turismo de eventos como producto turístico ; III. La demanda del turismo de eventos ; IV. La política turística y la planificación de eventos en ciudades y regiones urbanas ; V. Pautas para la planificación de eventos en la ciudad ; VI. Tendencias en los eventos. Sostenibilidad -- Conclusiones -- Bibliografia

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by Koha

Iconos diseñados por Freepik desde www.flaticon.com con licencia CC 3.0 BY