Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

Cultural political economy of small cities / edited by Anne Loretzen and Bas van Heur

Colaborador(es): Series Regions and cities ; 49Detalles de publicación: Abingdon : Routledge , cop. 2012Edición: 1rst edDescripción: xiv, 216 pISBN:
  • 9780415589505
Resumen: Llibre que aporta un interessant i nou punt de vista a les estratègies de desenvolupament econòmic i urbà a través de la cultura i l’oci. Es remarca la necessitat d’incorporar la dimensió espaial i observar les dinàmiques específiques de les ciutats petites. Així mateix, s’apunta a la importància de contemplar no només les dimensions econòmiques sinó també les polítiques i socials. Els autors i autores, procedents d’àmbits acadèmics europeus i nord-americans i de disciplines com l’urbanisme, l’economia, la sociologia i la geografia, coincideixen en la idea que cal contemplar aquestes noves dimensions per entendre l’actual canvi urbà i per poder implementar estratègies de desenvolupament veritablement sostenibles. Malgrat que tradicionalment les ciutats petites han resultat poc atractives per a les estratègies de desenvolupament i pels treballadors creatius, s’assenyalen els avantatges que poden oferir aquests territoris: entorns naturals inspiradors, descongestió, distàncies curtes o preus més baixos de la vivenda. S’observen les particularitats d’algunes estratègies de governança desenvolupades a ciutats petites per donar suport als projectes culturals i d’oci. Es fa referència a les dificultats que troben les autoritats públiques per capitalitzar uns recursos artístics i unes xarxes culturals que neixen de les comunitats locals, amb aportacions voluntàries i que són molt flexibles i eclèctiques. S’insisteix també en la necessitat de repensar el concepte de petitesa i mesurar la mida no només en termes econòmics i geogràfics de la pròpia ciutat, sinó també dins el seu context i en relació a la resta de ciutats que l’envolten. Es tracta d’una proposta que reclama repensar l’urbanisme i desenvolupar estratègies alternatives que integrin a les ciutats petites en jerarquies urbanes més àmplies per garantir-ne la seva supervivència. Inclou una quinzena de contribucions, tant teòriques com pràctiques. L’objectiu principal és aportar els elements bàsics per a l’establiment d’un programa de recerca emergent en l’àmbit del desenvolupament urbà que contempli la dimensió espaial i les dinàmiques específiques de les ciutats petites. (Font: El Centre)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Libro Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala General S 00532 1 Disponible 1900131962

1. Introduction: cultural political economy of small cities / Anne Lorentzen, Bas van Heur -- I. Theory and methods: 2. Small cities and the sociospatial specificity of economic development: a heuristic approach / Bas van Heur ; 3. On a road to nowhere: a comment on amenities and urban and regional development / Høgni Kalsø Hansen, Lars Winther ; 4. Finding creativity in a small city: how qualitative mapping methods can reveal new geographies of creativity / Chris Brennan-Horley -- II. Culture as economic growth strategy: 5. Sustaining small cities through leisure, culture and experience economy / Anne Lorentzen ; 6. Clarifying creativity and culture in a small city on the Canadian periphery: challenges and opportunities in greater sudbury / Heather M. Hall, Betsy Donald ; 7. The role of arts and culture in economic regeneration: Gaelic in Glasgow / Douglas Chalmers, Mike Danson -- III. Actors, networks, creative alliances: 8. Making a micropole: the experiensation of Vejle / Søren Smidt-Jensen ; 9. Eclectic creativity: interdisciplinary creative alliances as informal cultural strategy / Alison Bain, Dylann McLean ; 10. Europe's internal periphery: small towns in the context of reflexive polycentricity / Paul L. Knox, Heike Mayer -- IV. Culture governance and social equity: 11. Shifting strategies and contexts for culture in small city planning: interlinking quality of life, economic development, downtown vitality, and community sustainability / Nancy Duxbury ; 12. Conflicting economic and cultural subjectivities: governing the future of a small and shrinking city / Nina Gribat ; 13. Landscapes of nostalgia: place marketing and nostalgia in the American small town / Jennifer Mapes -- Index

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha