Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

Llegir, escriure: accions de revolta / Laura Szwarc

Por: Idioma: Catalán Lenguaje original: Español Series Art de ferDetalles de publicación: El Masnou : Neret, 2024Edición: 1a edDescripción: 161 pISBN:
  • 9788412735581
Otro título:
  • Leer, escribir: acciones de revuelta
Resumen: «Llegir, escriure, accions de revolta», és un text-guia que ens acompanya pels replecs de les paraules i que, com expressa Horacio González, «a més de donar pautes de treball per a promotores/mediadores de la lectura en diversos ambients socials, desvetlla amb subtilesa què és la lectura, què és la poesia, quin és el seu misteri íntim que pot ser trobat, però que possiblement es tornarà a perdre i, principalment, en què consisteix una estranya emoció que pot acompanyar l’acte de llegir.» Les reflexions de Laura Szwarc sobre la lectura i l’escriptura sorgeixen d’una pràctica sostinguda en el temps i posen de manifest que aquestes no només es jutgen en els coneixements que s’imparteixen, sinó també en la capacitat comunitària que generen. En la tasca d’acostar la lectura/escriptura a qui no la posseeix —en presons, barris populars, zones mancades de resguard social o urbà i, en general, poblacions desateses—, l’autora hi involucra un quefer social i també un ordre artístic, tot seguint un mètode que consisteix a estar als límits de qualsevol mètode, sense que aquest desaparegui. (Font: Editor)
Lista(s) en las que aparece este ítem: Novetats 2024 (Setembre/Octubre)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Libro Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala General S 04108 1 Disponible CERC24100013

Tít. orig.: Leer, escribir: acciones de revuelta

Pròleg: Una tasca social, un ordre artístic / Horacio González -- Introducció I i II -- Primera part: La lectura i l’escriptura: accions de revolta: I. Emplaçaments en la vida individual i comunitària ; II. El terrabastall de llegir i escriure ; III. El llenguatge: un bé comú? ; IV. Desbrossar ; V. Conspiracions -- Segona part: L’acció de revolta al territori: VI. Entre lletres i llibres: experiències comunitàries: 1. A la presó amb menors. Llocs de tancament ; 2. A comunitats indígenes ; 3. Taller amb un grup de dones immigrades (la majoria eren dones de Bolívia a l’Argentina, d’entre 20 i 60 anys) ; 4. Taller amb un grup de mares d’escola, la majoria emigrades de Paraguai a l’Argentina ; 5. Tallers a viles misèries / barris de barraques ; 6. Tallers amb joves en escoles perifèriques: com acostar-se al taller des d’una proposta corporal ; 7. Fundar una biblioteca. Tallers en zones frontereres: cartografies i llenguatges ; 8. Taller en una fàbrica recuperada (Argentina) ; 9. Cuina de paraules. Taller-laboratori amb joves immigrades (de 14 a 17 anys) de Llatinoamèrica a Europa -- Tercera part: Cartografia experiencial. Altres accions poètiques-polítiques Altres experiències ; A l’Argentina: Berenars entre llibres, el gaudi de llegir amb altres ; Creació de llibres ; Biblioteques Populars del Escaramujo. A Mèxic: Periodisme, mediació i crítica de la literatura infantil i juvenil d’Adolfo Córdova ; Totes les veus. A Ecuador: De l’oralitat a la creació de comunitats lectores. L’experiència de Gent i Contes i de Pícnic de Paraules ; A Colòmbia: Bibliocarret R4 ; A Espanya: Intervencions performatives comunitàries al voltant del llibre DILE-Deriva interdisciplinària de lectura i escriptura -- VII. Revolta sense fi. Algunes conclusions – Agraïments -- Bibliografia.

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha