Marketing the museum / (Registro nro. 41948)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02584nam a2200253 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000004887
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180620110528.0
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Campo de control de longitud fija 130626s1997 xxk|||||| 0|| ||eng|d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS (ISBN)
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) 0415152933
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control del sistema 0004-88760
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador de origen ES-BaOER
Lengua de catalogación cat
Centro transcriptor ES-BaOER
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona McLean, Fiona
9 (RLIN) 1014
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Marketing the museum /
Mención de responsabilidad etc. Fiona McLean
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1rst ed.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Lugar de publicación distribución etc. London ;
-- New York :
Nombre del editor distribuidor etc. Routledge,
Fecha de publicación distribución etc. 1997
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 257 p.
490 1# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie The heritage: care-preservation-management
520 ## - NOTA DE RESUMEN
Resumen The history of the museum is one of shifting purposes and changing ideals. Taking a necessarily close look at me specific needs of this sector, this volume asks if it is possible to define the 'product' which the modem museum can offer. Are the theories of marketing developed for manufactured goods in any way relevant to the experience of visiting a museum? Or, as anti-marketing lobbies believe, should marketing play only me smallest of roles, if any at all? In this volume, the marketing of a museum is not seen in terms of 'product', but rather as the process by which one can build a relationship between the museum and the public. This study is the ideal guide to the ways in which museums can overcome the numerous hurdles on the route to truly achieving a marketing orientation. It gives practical guidelines to the specific ways in which marketing can be tailored to the needs of museums and become a useful as well as an acceptable part of today's museums in achieving their ultimate purpose in serving the community. In covering one of the most highly disputed issues in the field, this book is essential reading for museum professionals, students and anyone who has dealings in the many branches of the heritage industry around the world. (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario List of figures -- Acknowledgements -- Introduction -- Part I. Issues and challenges: 1. The museum context ; 2. The marketing context ; 3. The museum's environment ; 4. Museums and the public -- Part II. The practice: 5. The museum's markets ; 6. The museum product ; 7. Communicating the museum product ; 8. Resource attraction ; 9. Implementing the marketing effort. Fictional case-study: Marketing Plan for Currie Natural History Museum ; 10. Future developments for marketing the museum -- Appendix 1 -- Notes -- References -- Index
830 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE - TÍTULO UNIFORME
Título uniforme The Heritage: care-preservation-management
9 (RLIN) 15925
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Koha [por defecto] tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Estado de pérdida Estropeado No para préstamo Código de colección Localización permanente Localización actual Localización en estanterías Fecha de adquisición Préstamos totales Signatura completa Código de barras Fecha última consulta Número de ejemplar Fecha del precio de reemplazo Tipo de item de Koha
      Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 11/09/2015   S 01227 1900170688 11/09/2015 1 11/09/2015 Libro

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