Convergence culture : (Registro nro. 43937)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 04683nam a2200205 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000008936
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180620081904.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 130626s2008 spc|||||| 0|| ||spa|d
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Jenkins, Henry
9 (RLIN) 1454
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Convergence culture :
Parte restante del título la cultura de la convergencia de los medios de comunicación /
Mención de responsabilidad, etc. Henry Jenkins
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Barcelona :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Paidós,
Fecha de publicación, distribución, etc. cop. 2008
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 301 p.
490 1# - MENCIÓN DE COLECCIÓN
Colección Paidós comunicación ;
Número de volumen 175
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN Henry Jenkins, fundador i director del Programa d’Estudis Mediàtics Comparats del Massachusetts Institute of Technology (MIT), en aquesta publicació documenta els processos de canvi mediàtics que s’està donant arreu del món. Les seves observacions i reflexions volen ser una modesta contribució en el procés d’enteniment de la transformació en curs. I l’autor considera de vital importància conèixer els canvis que estan succeint doncs considera que si la gent no coneix els debats actuals que s’estan produint, serà escassa o nul·la la seva contribució a les decisions que transformaran de manera radical la seva relació amb els mitjans de comunicació. Així, el llibre desenvolupa els tres conceptes que per l’autor constitueixen el que denomina canvi mediàtic: convergència mediàtica, cultura participativa i intel·ligència col·lectiva. La convergència no només fa referència al flux de continguts a través de diferents plataformes o suports. El concepte convergència també pretén descriure els canvis tecnològics, industrials, culturals i socials que s’estan experimentant en relació als mitjans de comunicació i d’entreteniment. Per l’autor, trobem la màxima expressió de convergència es dóna al cervell del consumidor i amb la seva interacció social amb els altres, desdibuixant els papers tradicionals de productors i consumidors assignats per la vella indústria. I les noves pràctiques socials porten a parlar d’una emergent cultura de la convergència lligada a noves formes d’intel·ligència col·lectiva que poden veure’s com a una font alternativa de poder mediàtic, doncs la creació col·lectiva està transformant la manera de funcionar camps tant diversos com la religió, l’educació, el dret, la política, la publicitat o el món militar. I en aquest ànim de documentació descriptiva per part de l’autor, apunta el paper de la telefonia mòbil com el suport més evident del procés de convergència mediàtica, juntament amb les vídeoconsoles, tot i que adverteix que no és només un canvi tecnològic sinó un canvi d’hàbits culturals, i no hem d’esperar l’aparició d’un únic gadget digital a les nostres llars. I és que el paradigma emergent de la convergència assumeix que els vells i nous mitjans interaccionaran de manera cada cop més complexa i en cap cas internet matarà la televisió, com tampoc el vídeo va matar la radio. I en aquest moment de canvis accelerats i postmoderns són els consumidors els qui condueixen el procés de convergència i la indústria de la informació i l’entreteniment va a remolc dels nous hàbits de consum culturals. En aquest procés de convergència, la transformació també afecta a la propietat dels mitjans i al model de negoci desenvolupat: els principals conglomerats mediàtics tenen participacions majoritàries a tota la indústria de l’entreteniment per tal de no perdre el tren i quedar fora del panorama mediàtic que vindrà. Un llibre interessant que acompanya la reflexió teòrica amb diferents anàlisis de cas (com Harry Potter, Matrix, American Idol, Survivor, Star Wars o The Sims) que il·lustren la complexitat emergent, al panorama de la comunicació, que ha arribat per quedar-se. (Font: el Centre)
595 ## - Sumario
Sumario Agradecimientos -- Introducción: "Adoración en el altar de la convergencia": un nuevo paradigma para comprender el cambio medático -- 1. Destripando "Survivor": la anatomía de una comunidad de conocimientos -- 2. Comprando "American Idol": cómo nos venden en la telerrealidad -- 3. En busca del unicornio de papel: "Matrix" y la narración transmediática -- 4. ¿"La guerra de las galaxias" de Quentin Tarantino? La creatividad popular se enfrenta con la industria mediática -- 5. Por qué sabe escribir Heather: la alfabetización mediática y las guerra de "Harry Potter" -- 6. Photoshop para la democracia: la nueva relación entre política y cultura popular -- Conclusión: ¿Democratizando la televisión? La política de la participación -- Notas -- Glosario -- Índice analítico y de nombres
830 #0 - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO DE COLECCIÓN--TÍTULO UNIFORME
Título Uniforme Paidós comunicación ;
Designación numérica/secuencial del volumen 175
9 (RLIN) 558
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Estropeado No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
      Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 11/09/2015   S 00018 1900147635 11/09/2015 1 11/09/2015 Libro

Con tecnología Koha