Who's your city? : (Registro nro. 44143)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02917nam a2200241 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000009077
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180620110550.0
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Campo de control de longitud fija 130626s2008 xxu|||||| 0|| ||eng|d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS (ISBN)
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) 9780465003525
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control del sistema 0009-07760
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador de origen ES-BaOER
Lengua de catalogación cat
Centro transcriptor ES-BaOER
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Florida, Richard L.
9 (RLIN) 1266
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Who's your city? :
Resto del título how the creative economy is making where to live the most important decision of your life /
Mención de responsabilidad etc. Richard Florida
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Lugar de publicación distribución etc. New York :
Nombre del editor distribuidor etc. Basic Books,
Fecha de publicación distribución etc. cop. 2008
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión viii, 374 p.
490 1# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Novetats 2009 (CIDOC) ;
Designación de volumen o secuencia 01
520 ## - NOTA DE RESUMEN
Resumen Which college to attend? What career to pursue? Whom to marry? Important choices all, but none as vital as me most critical decision you'll ever make: where to live. It's a truism of me age of globalization that where we live doesn't matter we can work just as easily from a ski chalet in Aspen as in a house in Provence or an office in Chicago. Wrong, argues best-selling author Richard Florida. Globalization may open up more of the world to us, but it also makes place a key factor in life. Where we live affects every other aspect of our lives: the people we meet, the "mating markets" in which we participate, and the jobs, networks, and careers accessible to us. Based on more than twenty years of research, Who's Your City? shows how a new economic unit-the mega-region-is the real driver of the global economy, and explains why mega-regions are diverging not only in economic specialization but even in personality. It's this divergence that makes place so crucial to your happiness. Florida provides detailed rankings of the best places to live for every major stage of life, for both gay and straight singles and couples, for those on a budget and those luckily not. His insights and data provide an essential guide for the more than 40 million Americans and tens of millions more around the world who move each year. Where we choose to live is increasingly a crucial decision in our lives, and Who's Your City? is the indispensable guide to making (hat decision intelligently. (Font: Editor)
595 8# - Sumario
Sumario 1. The question of where -- Part I. Why place matters: 2. Spiky world ; 3. Rise of the mega-region ; 4. The clustering force -- Par II. The wealth of place: 5. The mobile and the rooted ; 6. Where the brains are ; 7. Job-shift ; 8. Superstar cities -- Part III. The geography of happiness: 9. Shiny happy places ; 10. Beyond Maslow's City ; 11. Cities have personalities, too -- Part IV. Where we live now: 12. Three big moves ; 13. The young and the restless ; 14. Married with children ; 15. When the kids are gone ; 16. Place yourself -- Acknowledgments -- Appendices -- Notes -- Index
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE - TÍTULO UNIFORME
Título uniforme Novetats 2009 (CIDOC) ;
Designación de volumen o secuencia 01
9 (RLIN) 15671
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Koha [por defecto] tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Estado de pérdida Estropeado No para préstamo Código de colección Localización permanente Localización actual Localización en estanterías Fecha de adquisición Préstamos totales Signatura completa Código de barras Fecha última consulta Número de ejemplar Fecha del precio de reemplazo Tipo de item de Koha
      Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 11/09/2015   S 01298 1900146942 11/09/2015 1 11/09/2015 Libro

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