¿Puedo hablarle con libertad, excelencia? : (Registro nro. 44461)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 04504nam a2200217 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000009882
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180620110553.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 130626s2010 sp |||||| 0|| ||spa|d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9788496898660
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Marzo, Jorge Luis
9 (RLIN) 1886
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título ¿Puedo hablarle con libertad, excelencia? :
Parte restante del título arte y poder en España desde 1950 /
Mención de responsabilidad, etc. Jorge Luis Marzo
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Murcia :
Nombre del editor, distribuidor, etc. CENDEAC,
Fecha de publicación, distribución, etc. DL 2010
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 432 p.
490 1# - MENCIÓN DE COLECCIÓN
Colección Ad hoc ;
Número de volumen 27
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN Puedo hablarle con libertad, excelencia? interpreta mig segle de política artística, de les formes com s'interpreta la cultura i del paper de l'art i l'artista a la societat espanyola. Analitza els discursos elaborats sota la tradició nacional, que amagaven la rabiosa llibertat expressiva tan anhelada després del franquisme. Una revisió que posa de manifest que aquest llenguatge artístic de transició en realitat perpetuava un discurs de sempre. Per resseguir aquesta tesi l'autor ens proposa un recorregut històric sobre el que li va succeir a l'art modern de la dècada dels cinquanta sota la dictadura, per entendre el conservadorisme de l'art espanyol actualment. Cal destacar que les 432 planes del llibre estan dedicades a la cultura oficial de l'estat espanyol, doncs encara que van existir programes, projectes i processos culturals i artístics independents, aquests no són l'objecte d'estudi d'aquesta investigació, tal com aclareix Jorge Luis Marzo, historiador de l'art, professor i comissari d’exposicions. L'autor ha publicat diversos llibres dels que en destaquem en sintonia amb el moment: Me, Mycell and I, Tecnología, movilidad y vida social (2003), Fotografía i activismo social (2006), Spots electorales. El espectáculo de la democracia (2008), Arte Moderno y Franquismo. Los orígenes conservadores de la vanguardia y de la política artística en España (2008) i El d_efecto barroco. Políticas de la imagen hispana (2010). Marzo ens analitza com durant el franquisme el debat sobre l'art es basava en cinc eixos: la despolitització, com una part intrínseca de l'art espanyol; l'individualisme, de l'art i dels artistes que no es van articular en moviments o col·lectius; la universalitat, entesa com una forma desvinculada dels processos i les institucions del moment; l'autenticitat, com allò que era realista i que acumulava aquests trets era considerat autèntic art hispànic; i en cinquè lloc i en referència a la política de gestió espanyola de les arts, l'Estat entès com el propi comissari de les exposicions que programava. Segons aquests eixos s'ha articulat la tradició artística, que s'ha anat adaptant en cada època per aconseguir entrar al gloriós panteó de la història com objectiu últim. Conclou que en cap altre lloc s'ha generat una història de l'art tant endogàmica amb el poder, tant profundament vinculada als seus interessos. El llibre ressegueix de forma crítica les polítiques culturals d'exterior per entendre la política promocional i no productiva de la cultura, per demostrar el continuisme de les polítiques artístiques desenvolupades a España, tant a la la dictadura, com a la transició, com a la democràcia. Per aquest motiu no es d'estranyar que comenci el recorregut històric als anys vuitanta, en primer lloc, segueixi amb els primers anys dels segle XXI , i continuï amb la recuperació i anàlisi dels paral·lelismes amb la dècada dels cinquanta. L'autor pretén amb aquesta història crítica de l’art contribuir a la reconstrucció del relat sobre l’ús de l'art a l'estat espanyol. (Font: el Centre)
595 ## - Sumario
Sumario Introducción -- Arte moderno y franquismo. Los orígenes conservadores de la vanguardia y de la política artística en España -- Entrevista a Luis Gonzáles Robles -- El triunfo de la nueva pintura española de los ochenta -- Política cultural del gobierno español en el exterior (2000-2004): Presentación ; La Sociedad Estatal de Acción Cultural en el Exterior (SEACEX) ; La hispanidad: estilo de estado ; Programa de Arte Español para el Exterior (PAEE) ; La correlación entre la política de Exteriores y la promoción cultural exterior ; A modo de reflexión ; Entrevista a Miguel Ángel Cortés ; Entrevista a Jesús Silva Fernández ; Entrevista a Harald Szeemann ; Anexo. Datos sobre la SEACEX -- La ciudadanía como motor de la política artística española -- Bibliografía
830 #0 - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO DE COLECCIÓN--TÍTULO UNIFORME
Título Uniforme Ad hoc ;
Designación numérica/secuencial del volumen 27
9 (RLIN) 16677
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Estropeado No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
      Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 11/09/2015   S 00349 1900135199 11/09/2015 1 11/09/2015 Libro

Con tecnología Koha