Teaching art in the neoliberal realm : (Registro nro. 45933)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02831nam a2200241 a 4500
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180620081938.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 180419s2013 ne ||||| |||| 0|| ||eng d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9789078088578
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Teaching art in the neoliberal realm :
Parte restante del título realism versus cynicism /
Mención de responsabilidad, etc. Pascal Gielen & Paul De Bruyne (eds.)
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 2nd ed.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Amsterdam :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Valiz,
Fecha de publicación, distribución, etc. 2013
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 259 p.
490 1# - MENCIÓN DE COLECCIÓN
Colección Antennae ;
Número de volumen 7
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Reimpressions: 2013
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN In most countries, art education is not immune from a large-scale reorganization. Educational institutes are increasingly required to operate as businesses, competing for the best students or the largest number of them, and to express their objectives in financial terms. In short, the field of education has become a market, preoccupied with quantification and measurability. But is art education measurable at all, if the quality of art is not, or hardly so? And is it productive to treat students as if they were customers in a competitive market?<br/>In Teaching Art in the Neoliberal Realm, both theorists and teachers analyse the cynicism of this neo-liberalized education market, pointing out the possible alternatives that are intrinsic to the needs and characteristics of art education. They do so with a striking sense of realism. (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario Introduction. The Catering Regime / Pascal Gielen, Paul De Bruyne -- Part I. Neoliberalism and the Loss of School: Artistic Praxis and the Neo-liberalization of the Educational Space / Pascal Gielen ; A Plea for Communalist Teaching An Interview with Richard Sennett / Pascal Gielen, Barend van Heusden ; Students, Teachers and Their Managers in the Drama School / Paul De Bruyne ; School – A Matter of Form / Maarten Simons, Jan Masschelein -- Part II. Dealing with the Past, Opportunities of the Present: Between Romantic Isolation and Avant-Gardist Adaptation / Bert Taken, Jeroen Boomgaard ; Chain Reactions. Stepping Backwards or Escaping Forward? / Daniel Muzyczuk ; Art, Research, Entertainment / Dieter Lesage -- Part III . Teaching Art and the Essence of the Quest: Masters of Unpredictability Academies and Art Education / Stefan Hertmans ; Disciplining Thought vs. Nimble Thinking. Possible Stakes of Teaching Theory / Rudi Laerman ; Thinking about Thinking Together / Anders Kreuger ; The Disobedient Class. Bottom-up Academies and Affirmative Education / Marco Scotini ; Extremes Embodied. Contemporary Circus and Education in Sweden / Tessa Overbeek ; Afterword / Rien van der Vleuten -- Arts in Society Series -- Contributors -- Index of Names -- Index of Subjects -- Colophon
700 ## - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Gielen, Pascal
Término relacionador ed.
9 (RLIN) 3753
Nombre de persona De Bruyne, Paul
Término relacionador ed.
9 (RLIN) 15604
830 ## - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO DE COLECCIÓN--TÍTULO UNIFORME
Título Uniforme Antennae
Designación numérica/secuencial del volumen 7
9 (RLIN) 14721
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Estropeado Restricciones de uso No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Coste, precio de sustitución Precio efectivo desde Koha tipo de item
      Disponible Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 27/04/2018 6   S 01900 CERC18040070 27/04/2018 30.00 27/04/2018 Libro

Con tecnología Koha