L'Educació com a pràctica de la llibertat i altres escrits / (Registro nro. 46231)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02263nam a2200217 i 4500
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20190917140648.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 190917s1987 spc||||| |||| 0|| ||cat d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 8476022530
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
9 (RLIN) 15615
Nombre de persona Freire, Paulo
245 12 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título L'Educació com a pràctica de la llibertat i altres escrits /
Mención de responsabilidad, etc. Paulo Freire ; pròleg de Jaume Botey
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1a ed.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Barcelona :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Eumo,
Fecha de publicación, distribución, etc. 1987
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión LV, 187 p.
490 1# - MENCIÓN DE COLECCIÓN
Colección Textos pedagògics ;
Número de volumen 13
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN L'analfabet aprèn críticament la necessitat d'aprendre de llegir i d'escriure, es prepara per ser l'agent d'aquest aprenentatge.<br/><br/>I ho aconsegueix en la mesura que l'alfabetització és més que el simple domini psicològic i mecànic de les tècniques d'escriure i de llegir. és el domini d'aquestes tècniques en termes conscients. És entendre allò que es llegeix i escriure allò que s'entén. És comunicar-se gràficament. És una incorporació. No implica una memorització visual i mecànica de clàusules, de paraules, de sil·labes, incongruents amb un univers existencial -coses mortes o mig mortes-, sinó una actitud de creació i de recreació. Implica una autoformació de la qual es pugui obtenir una postura activa de l'home davant del seu context. Per això el paper de l'educador és fonamentalment, dialogar amb l'analfabet sobre situacions concretes, oferint-li simplement els instruments amb els quals ell mateix s'analfabetitza. Per això, l'alfabetització no es pot fer de dalt a baix, com una donació o una imposició, sinó que l'ha de fer l'analfabet mateix de dins a fora, i amb la simple col·laboració de l'educador. És per això que buscàvem un mètode que fos també instrument de l'educand i no solament de l'educador, i que identifiqués el contingut de l'aprenentatge amb el procés mateix de l'aprenentatge. (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario Freire i el seu temps -- Bibliografia -- Pròleg -- L'educació com a pràctica de la llibertat -- Altres escrits: Algunes notes sobre la conscienciació ; La importància de l'acte de llegir ; El poble diu la seva paraula o l'alfabetització de Sâo Tomé e Príncipe -- Índex
830 ## - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO DE COLECCIÓN--TÍTULO UNIFORME
9 (RLIN) 17428
Título Uniforme Textos pedagògics
Designación numérica/secuencial del volumen 13
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías Estropeado Restricciones de uso No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Precio efectivo desde Koha tipo de item
    Universal Decimal Classification   Disponible Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 17/09/2019 D   S 03691 CERC19090014 17/09/2019 17/09/2019 Libro

Con tecnología Koha