L'Educació com a pràctica de la llibertat i altres escrits / (Registro nro. 46231)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
Campo de control de longitud fija | 02263nam a2200217 i 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL | |
Campo de control | ES-BaOER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
Campo de control | 20190917140648.0 |
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
Campo de control de longitud fija | 190917s1987 spc||||| |||| 0|| ||cat d |
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER) | |
ISBN | 8476022530 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN | |
Agencia de catalogación original | ES-BaOER |
Idioma de catalogación | cat |
Agencia que realiza la transcripción | ES-BaOER |
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL | |
9 (RLIN) | 15615 |
Nombre de persona | Freire, Paulo |
245 12 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | L'Educació com a pràctica de la llibertat i altres escrits / |
Mención de responsabilidad, etc. | Paulo Freire ; pròleg de Jaume Botey |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN | |
Mención de edición | 1a ed. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA) | |
Lugar de publicación, distribución, etc. | Barcelona : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. | Eumo, |
Fecha de publicación, distribución, etc. | 1987 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | LV, 187 p. |
490 1# - MENCIÓN DE COLECCIÓN | |
Colección | Textos pedagògics ; |
Número de volumen | 13 |
520 ## - Resumen | |
NOTA DE RESUMEN | L'analfabet aprèn críticament la necessitat d'aprendre de llegir i d'escriure, es prepara per ser l'agent d'aquest aprenentatge.<br/><br/>I ho aconsegueix en la mesura que l'alfabetització és més que el simple domini psicològic i mecànic de les tècniques d'escriure i de llegir. és el domini d'aquestes tècniques en termes conscients. És entendre allò que es llegeix i escriure allò que s'entén. És comunicar-se gràficament. És una incorporació. No implica una memorització visual i mecànica de clàusules, de paraules, de sil·labes, incongruents amb un univers existencial -coses mortes o mig mortes-, sinó una actitud de creació i de recreació. Implica una autoformació de la qual es pugui obtenir una postura activa de l'home davant del seu context. Per això el paper de l'educador és fonamentalment, dialogar amb l'analfabet sobre situacions concretes, oferint-li simplement els instruments amb els quals ell mateix s'analfabetitza. Per això, l'alfabetització no es pot fer de dalt a baix, com una donació o una imposició, sinó que l'ha de fer l'analfabet mateix de dins a fora, i amb la simple col·laboració de l'educador. És per això que buscàvem un mètode que fos també instrument de l'educand i no solament de l'educador, i que identifiqués el contingut de l'aprenentatge amb el procés mateix de l'aprenentatge. (Font: Editor) |
595 ## - Sumario | |
Sumario | Freire i el seu temps -- Bibliografia -- Pròleg -- L'educació com a pràctica de la llibertat -- Altres escrits: Algunes notes sobre la conscienciació ; La importància de l'acte de llegir ; El poble diu la seva paraula o l'alfabetització de Sâo Tomé e Príncipe -- Índex |
830 ## - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO DE COLECCIÓN--TÍTULO UNIFORME | |
9 (RLIN) | 17428 |
Título Uniforme | Textos pedagògics |
Designación numérica/secuencial del volumen | 13 |
942 ## - ELEMENTOS KOHA | |
Koha tipo de item | Libro |
Suprimido | Perdido | Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías | Estropeado | Restricciones de uso | No se presta | Koha Colección | Localización (Biblioteca) | Sublocalización o Colección (subbiblioteca) | Localización en estanterías | Fecha de adquisición | Fuente de adquisición | Koha préstamos (veces que ha sido prestado) | Koha signatura completa | Código de barras | Koha Fecha de último uso | Precio efectivo desde | Koha tipo de item |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Universal Decimal Classification | Disponible | Disponible | General | Centre d' Informació i Documentació del CERC | Centre d' Informació i Documentació del CERC | Sala | 17/09/2019 | D | S 03691 | CERC19090014 | 17/09/2019 | 17/09/2019 | Libro |