The Curriculum redefined: schooling for the 21st century (Registro nro. 38782)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 03276nam a2200229 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000000208
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20180620081751.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 130626s1994 fr |||||| 0|| ||eng|d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9264141839
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
111 2# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE DE REUNIÓN
Reunión o nombre de jurisdicción como elemento de entrada Conference on The Curriculum Redefined
Fecha de la reunión (1993 :
Lugar de la reunión Paris)
9 (RLIN) 15171
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The Curriculum redefined: schooling for the 21st century
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Paris :
Nombre del editor, distribuidor, etc. OECD,
Fecha de publicación, distribución, etc. cop. 1994
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 230 p.
490 1# - MENCIÓN DE COLECCIÓN
Colección OECD documents
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN This is a report on the Conference on The Curriculum Redefined, held in April 1993 in Paris.<br/>The purpose of this report is twofold. Firstly it brings together the principal results of the thoughts and action on curriculum matters in CERI during the last decade. Secondly it is a running commentary on a very broad and diverse range of topics to draw upon the expertise and experience of a large and varied body of specialists from OECD countries. This breadth of interest is presented in one volume to ensure continuity and to give the reader a better flavour of the Conference deliberations. The papers resented to the Conference are retained since they add to the diversity of the debate and provide insights into particular issues and concerns.<br/>(Font: Foreword)
595 ## - Sumario
Sumario Introduction -- Opening address -- I. Continuity and change -- Paper 1. Curriculum reform. Recent trends and issues / Phillip Hughes, Malcolm Skilbeck -- II- Context and goals -- Paper 2. An agenda for reform in the USA / a précis of the presentation by Marshall Smith -- Paper 3. ends and means in curriculum reform -- III. Process and participation in reform -- Paper 4. Implications for the Curriculum of the OECD activity on the effectiveness of schooling and educational resource management / Judith Chapman -- Paper 5. Curriculum reform and its implementation / Takashi Yamagiwa -- Paper 6. Implementation of curricula in a college / Monique Claude -- IV. The curriculum: meaning and implications -- Paper 7. The Core curriculum / Malcolm Skilbeck -- Paper 8. The common core / Didier Dacunha-Castelle -- Paper 9. Project on innovations in science, mathematics, and technology education / Myron Atkin -- Paper 10. Technology in the School curriculum / Paul Black -- Paper 11. Project on humanities, the arts and values in the curriculum / Robert Moon -- Paper 12. Media education, trends and experiences -- seen from a humanistic point of view / Birgitte Tufte -- Paper 13. Implications for curriculum reform from OECD associated projects / Phillip Hughes -- Paper 14. Relating pupil assessment and evaluation to teaching and learning / John Nisbet -- Paper 15. Mass evaluation exercises in France since 1989 / Claude Thélot -- Paper 16. The contribution of international comparative assessment to curriculum reform / Tjeerd Plomp, William Loxley -- V. The curriculum for the Twenty-first Century -- Paper 17. Curriculum for the 21st Century / Roberto Carneiro -- Paper 18. The options to emerge: where do we travel from here? / Malcolm Skilbeck -- Paper 19. Summary comments / Phillip Hughes -- Annex: List of participants
710 2# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE CORPORATIVO
Nombre corporativo o de jurisdicción como elemento de entrada Organisation for Economic Co-operation and Development ((París))
9 (RLIN) 2149
830 ## - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO DE COLECCIÓN--TÍTULO UNIFORME
Título Uniforme OECD documents
9 (RLIN) 15170
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Estropeado No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Precio efectivo desde Koha tipo de item
      Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 11/09/2015 C   S 01871 1900158389 11/09/2015 11/09/2015 Libro

Con tecnología Koha