The Culture business : (Registro nro. 39119)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 01990nam a2200205 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000000837
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20181008094342.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 130626s1996 xxk|||||| 0|| ||eng|d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 041512235X
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Björkegren, Dag
9 (RLIN) 6133
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The Culture business :
Parte restante del título management strategies for the arts-related business /
Mención de responsabilidad, etc. Dag Björkegren
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1st ed.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. London ;
-- New York :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Routledge,
Fecha de publicación, distribución, etc. 1996
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión viii, 208 p.
520 ## - Resumen
NOTA DE RESUMEN During the twentieth century the production of culture, and especially of popular culture, has become an international multi billion dollar business. In the United States, for example, cultural products such as bestsellers, popular music, Hollywood films and television programmes are at present the country's second largest export. Up to now it has been the cultural products themselves and their aesthetic status and moral desirability which has attracted the most notice. The activities of the industries associated with these products have received less attention.<br/><br/>This book takes a closer look at the activities of publishing houses, record companies and film companies and presents new data on the organization and strategic management of arts related industries. The author charts new approaches to risk management and the 'multirationat' enterprise. All these are central concepts in any business concerned with cultural products: the theories developed around them produce a postmodern approach to management which has important insights for more conventional management settings. (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario Acknowledgements -- 1. Introduction -- 2. The aesthetic dimension -- 3. The culture business -- 4. A profession for gentlemen -- 5. So you want to be a rock-'n'-roll star -- 6. Hurrah for Hollywood -- 7 Just making believe -- Excursus: What can organization and management theory learn from art? -- Bibliography -- Index
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Perdido Estropeado Restricciones de uso No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Localización en estanterías Fecha de adquisición Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
      Disponible Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 11/09/2015 C   S 03104 1900008444 11/09/2015 1 11/09/2015 Libro

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