Detalles MARC
000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
03641nam a2200241 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
vtls000002622 |
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
ES-BaOER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Campo de control |
20181018121820.0 |
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
Campo de control de longitud fija |
130626s1988 spc|||||| o0|| ||cat|d |
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER) |
ISBN |
8439310765 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN |
Agencia de catalogación original |
ES-BaOER |
Idioma de catalogación |
cat |
Agencia que realiza la transcripción |
ES-BaOER |
245 04 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Els Drets humans : |
Parte restante del título |
els textos bàsics / |
Mención de responsabilidad, etc. |
[Autors del llibre: Carles Duarte i Montserrat i Joan Ramon Solé i Durany] |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
1a ed. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Barcelona : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament : |
-- |
Fundació Catalunya, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
1988 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
146 p. |
520 ## - Resumen |
NOTA DE RESUMEN |
L'ensenyament constitueix un dels dominis que incideixen clarament en la conformació d'un món cada cap més pròxima l'assoliment dels principis de la Declaració Universal de Drets Humans. El seu preàmbul inclou una referència explicita a la responsabilitat de l'ensenyament en la promoció dels drets humans quan diu que la Declaració s'estableix “amb el fi que cada persona i cada institució, inspirant-se constantment en aquesta Declaració, promoguin, mitjançant l'ensenyament i l'educació, el respecte a aquests drets i llibertats”<br/><br/>En aquest sentit s'ha considerat convenient d'editar el present llibre, que inclou una introducció a la història i a la situació dels drets humans, una exemplificació de possibles propostes didàctiques per al treball sobre els drets humans a classe, i també els textos bàsics fonamentals. Pels que fa als textos seleccionats, s’hi han incorporat els grans textos internacionals. (Font: Introducció) |
595 ## - Sumario |
Sumario |
Presentació -- Introducció -- 1. Introducció històrica: 1.1 . Els drets humans abans de la Declaració Universal de Drets Humans ; 1.2. De la Declaració Universal de Drets Humans fins avui -- 2. Els textos bàsics: 2.1. Tipus de documents ; 2.2. Els procediments de protecció i de garantia dels drets humans -- 3. Propostes didàctiques sobre ensenyament dels Drets Humans: 3.1. Qüestions prèvies: 3.1.1. Drets Humans i Declaració Universal ; 3.1.2. Formulació i definició dels drets humans ; 3.1.3. La triple consideració de la Declaració Universal de Drets Humans ; 3.2. Coneixements i actituds en l'ensenyament dels drets humans ; 3.3. Propostes didàctiques: 3.3.1. Lectura de la Declaració Universal de Drets Humans ; 3.3.2. Treball sobre un article ; 3.3.3. Treball sobre un concepte clau: lo no discriminació ; 3.3.4. Possibles conflictes entre drets -- Declaració Universal de Drets Humans (ONU, 10 de desembre de 1948 (Pacte Internacional de Drets Econòmics, Socials i Culturals (ONU, 16 de desembre de 1966) -- Pacte Internacional de Drets Civils i Polítics (ONU, 16 de desembre de 1966) -- Conveni per a la protecció dels drets humans i les llibertats (Consell d’Europa, 4 de novembre de 1950) -- Carta Social Europea (Consell d'Europa, 18 d'octubre de 1961) -- Declaració Universal dels Drets de l'Infant (ONU, 20 de novembre de 1959) -- Convenció relativa a la lluita contra la discriminació en el domini de l'educació (UNESCO, 14 de desembre de 1960) -- Recomanació sobre l'educació per a la comprensió, la cooperació i la pau internacionals i l'educació relativa als drets humans i les llibertats fonamentals (UNESCO, 19 de novembre de 1974) -- Recomanació R(85)7 del Comitè de Ministres del Consell d'Europa als Estats Membres sobre l’ensenyament i l’aprenentatge dels drets humans a l'escola (Consell d’Europa, 14 de maig de 1985) |
700 1# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Duarte i Montserrat, Carles |
9 (RLIN) |
712 |
|
Nombre de persona |
Solé i Durany, Joan Ramon |
9 (RLIN) |
8781 |
710 2# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE CORPORATIVO |
Nombre corporativo o de jurisdicción como elemento de entrada |
Fundació Catalunya |
9 (RLIN) |
8782 |
|
Nombre corporativo o de jurisdicción como elemento de entrada |
Catalunya. |
Unidad subordinada |
Departament d'Ensenyament |
9 (RLIN) |
539 |
942 ## - ELEMENTOS KOHA |
Koha tipo de item |
Libro |