Cultural policy and regional development : The role of higher education : (Registro nro. 42231)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 03817nam a2200277 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000005817
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20221021141612.0
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Campo de control de longitud fija 130626s1989 fr |||||| 1|| ||eng|d
024 8# - OTROS IDENTIFICADORES NORMALIZADOS
Número normalizado o código CC-GP 10 (89) 5
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control del sistema 0005-81760
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador de origen ES-BaOER
Lengua de catalogación cat
Centro transcriptor ES-BaOER
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Bassand, Michel
9 (RLIN) 6
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Cultural policy and regional development : The role of higher education :
Resto del título Seminar no. 7, (Chania, Crete) /
Mención de responsabilidad etc. by Michel Bassand
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Lugar de publicación distribución etc. Strasbourg :
Nombre del editor distribuidor etc. Council of Europe,
Fecha de publicación distribución etc. 1989
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 28 p.;
490 1# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Projecte 10 : Cultura i Regió
520 ## - NOTA DE RESUMEN
Resumen Universities do not merely preserve and disseminate culture, they are also protagonists stimulating cultural discussion, research, experiments, innovation, and activity. They are accordingly de jure or de facto partners of prime importance in cultural policy and, more generally, in cultural action. The Crete seminar aims to tackle this issue as a whole, while at the same time focusing more closely on the interaction of universities with the cultural dynamics of Europe's peripheral regions. <br/>This relationship between universities, cultural policies and peripheral regions is far from unequivocal. There are many examples of universities within or outside peripheral regions that have played and still play a role that is not solely beneficial to those regions. <br/>For example, the universities have creamed off the most dynamic individuals in the peripheral regions, so robbing them of their social, economic, political and cultural substance.<br/>But this is not always the case. Some universities do the opposite, endeavouring to form an elite whose sights are fixed not on escaping but rather, along with the other inhabitants of the region, on taking the economic, social and cultural development in hand. In addition, the universities generate scientific, technological and cultural creativity and introduce permanent training schemes for the benefit of the region. They forge links with regional partners and are in tune with their problems and aspirations. Universities form ties outside the region, so opening it up to the world, to universal contact, but at the same time building the region's identity. In short, universities are an essential asset in cultural development and social cohesion in the region and in overcoming the disadvantages of poor development implicit in a peripheral location. (Font: Introducció)
595 ## - Sumario
Sumario · <br/>1. Introduction: the issues at stake -- 2. Two model experiments: 2.1. The University of the Aegean islands ; 2.2. The University of Neuchatel -- 3. Cultural policy and higher education: 3.1. Cultural policy ; 3.2. Cultural dynamics and higher education -- 4. The region as a creative force: 4.1. The regional question ; 4.2. Higher education and the region -- 5. Scientific research, technological development and peripheral regions -- 6. Cultural heritage and artistic creation: 6.1. Cultural heritage and higher education ; 6.2. Artistic creation and higher education -- 7. Conclusion: 7.1. The university: a potential node ; 7.2. Cosmopolitan versus local ; 7.3. The network university -- Appendixes: 1. Bibliography ; 2. Programme of the Seminar ; 3. List of participants
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL - NOMBRE DE ENTIDAD
Nombre de entidad o nombre de jurisdicción como elemento inicial Consell de la Cooperació Cultural.
Unidad subordinada Projecte 10 Cultura i regió : Dinàmica Cultural en el Desenvolupament Regional
9 (RLIN) 6522
830 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE SERIE - TÍTULO UNIFORME
Título uniforme Projecte 10 : Cultura i Regió
9 (RLIN) 7662
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Koha [por defecto] tipo de item Libro
Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías Universal Decimal Classification
Existencias
Suprimido Estado de pérdida Estropeado No para préstamo Localización permanente Localización actual Fecha de adquisición Préstamos totales Signatura completa Código de barras Fecha última consulta Número de ejemplar Fecha del precio de reemplazo Tipo de item de Koha
      Disponible Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC 11/09/2015   CE PROJ.10/17 1900067115 11/09/2015 1 11/09/2015 Libro

Con tecnología Koha