Detalles MARC
000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
05848nam a2200277 a 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
vtls000009694 |
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
ES-BaOER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Campo de control |
20180620081919.0 |
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
Campo de control de longitud fija |
130626s2008 spc|||||| 0|| ||spa|d |
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER) |
ISBN |
9788433963147 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN |
Agencia de catalogación original |
ES-BaOER |
Idioma de catalogación |
cat |
Agencia que realiza la transcripción |
ES-BaOER |
041 1# - CÓDIGO DE IDIOMA |
Código de idioma para texto, pista de sonido o título separado |
spa |
Código del idioma de la versión original y/o traducciones intermedias del texto |
fre |
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Lipovetsky, Gilles |
9 (RLIN) |
1586 |
245 13 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
La Cultura-mundo : |
Parte restante del título |
respuesta a una sociedad desorientada / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Gilles Lipovetsky y Jean Serroy ; traducción de Antonio-Prometeo Moya |
246 33 - FORMA VARIANTE DEL TÍTULO |
Título propiamente dicho/forma breve del título |
Culture-monde |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
1ª ed. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Barcelona : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Anagrama, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2010 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
222 p. |
490 1# - MENCIÓN DE COLECCIÓN |
Colección |
Argumentos ; |
Número de volumen |
416 |
520 ## - Resumen |
NOTA DE RESUMEN |
Gilles Lipovetsky, filòsof i sociòleg francès, investiga la societat postmoderna, amb temes com el consum, l’hiperindividualisme contemporani, els media i la cultura com a oci. És professor de filosofia de la Universitat de Grenoble. Ha escrit diversos assaigs, dels que en destaquen L'ère du vide. Essais sur l'individualisme contemporain (1983), L'empire de l'ephémère. La mode et son destin dans les sociétés modernes (1987), Le crépuscule du devoir. L'éthique indolore des nouveaux temps démocratiques (1992), La troisième femme. Permanence et révolution du féminin (1997), Métamorphoses de la culture libérale, Ethique, médias, entreprise (2002), Le luxe éternel. De l'âge du sacré aux temps de marques, en col·laboració amb Elyette Roux (2004), Les temps hypoermodernes (2004). I Jean Serroy és autor de diverses obres sobre la literatura i el teatre del segle XVII, és crític de cine i autor de l’obra de referència 1985-2005: Entre deux siecles. 20 ans de cinéma contemporain. Al 2009 ja van publicar junts el tractat d’estètica La pantalla global. Cultura-mundo amb paraules dels autors és “... la cultura convertida en mundo, la cultura del tecno-capitalismo planetario, de las industrias culturales, del consumismo total, de los medios y de las redes informáticas, con la hipertrofia de las imágenes e informaciones hace una hipercultural universal que trascendiendo las fronteras y disolviendo las antiguas dicotomías reconfigura el mundo en que vivimos y la civilización que viene”. (p.7) Els autors plantegen com a hipòtesi que des de fa 20 o 30 anys està apareixen un nou model que situa els horitzons culturals de la societat actual en la època de la globalització. En aquest model s’han evaporat les grans utopies i els antimodels socials. En aquest sentit consideren que la valoració del futur en excés, ha donat pas, a la sobre inversió en el present i en el curt termini. Més enllà de la revitalització de les identitats col·lectives heretades del passat, el que triomfa és el que anomenen hipermodernització del món, reformat per les lògiques de l’individualisme i el consum. Un cop ens han introduït el terme cultura-món, emmarcar-lo històricament i aracteritzar-lo, ens expliquen en que consisteix aquesta desorientació cultural: la desorientació de les consciències, de les formes de vida i de l’existència individual. El llibre està dividit en quatre parts, “La cultura como mundo y mercado”, on analitza la cultura món com un sistema organitzat caracteritzat per: l’hipercapitalisme, l’hipertecnificació, l’hiperindividualisme i l’hiperconsumisme. En següent capítol, “El mundo com imagen y comunicación” s’estudien els continguts produïts, venuts i consumits en la culturamón. En el tercer “La cultura-mundo como mitos y desafíos” s’exposa les dues cares de l’experiència globalitzadora. I en el darrer capítol “La cultura mundo como civilización” és on es llança la proposta de transformació de l’ensenyament i les seves institucions. Els autors plantegen que en aquest escenari d’hipermodernitat la cultura s’està situant en un lloc central, per l’augment de l’economia de la cultura, pel seu enfocament uniformador (absent de conflictes), i en tercer lloc, per la situació de la cultura en una esfera cada cop més política. És per aquest motiu que els autors consideren que aquest retorn de la cultura s’ha d’entendre com una oportunitat de futur que necessitarà tots els recursos de la societat civil. Davant l’actual crisi de les socialdemocràcies i del neoliberalisme, proposen una ambiciosa reforma de l’ensenyament i les seves institucions, amb propostes de cooperació entre el sector públic i el privat, que tendeixin a eliminar les desigualtats socials i que creïn el màxim de possibilitats per a tothom. És en aquest sentit que els autors més que canviar el món, proposen civilitzar la culturamón. (Font: el Centre) |
546 ## - NOTA DE LENGUA |
Nota de idioma |
Tít. orig.: La culture-monde |
595 ## - Sumario |
Sumario |
Introducción: La era de la cultura-mundo ; Unificación y desterritorialización ; La desorientación cultural ; La venganza de la cultura -- 1. La cultura como mundo y mercado: El hipercapitalismo o la cultura global del mercado ; Una cultura hipertecnológica ; La nueva cultura del individuo ; Hiperconsumo ; ¿Confluencia de modelos o guerra de civilizaciones? -- 2. El mundo com imagen y comunicación: Las industrias culturales ; La cultura-pantalla: Acto I ; El mundo de la pantalla global: Acto II ; Una cultura de famosos: la universalización del vedetismo ; El arte en el mundo ; Un mundo de marcas ; ¿Cultura o acultura? -- 3. La cultura-mundo como mitos y desafíos: ¿Hacia un planeta homogeneizado? ; ¿Hacia un mundo americanizado? ; ¿Hacia un mundo sin alma? ; ¿Hacia un mundo infantilizado? -- 4. La cultura-mundo como civilización: Educarse para el mundo ; Una cultura de la historia ; Una cultura de la inteligencia ; Una búsqueda de la buena vida ; Una política de solidaridad del mundo -- Conclusión |
700 1# - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Serroy, Jean |
9 (RLIN) |
1587 |
830 #0 - ENCABEZAMIENTO SECUNDARIO DE COLECCIÓN--TÍTULO UNIFORME |
Título Uniforme |
Argumentos (Anagrama) ; |
Designación numérica/secuencial del volumen |
416 |
9 (RLIN) |
2351 |
942 ## - ELEMENTOS KOHA |
Koha tipo de item |
Libro |