Imagen de cubierta local
Imagen de cubierta local

La Cultura-mundo : respuesta a una sociedad desorientada / Gilles Lipovetsky y Jean Serroy ; traducción de Antonio-Prometeo Moya

Por: Colaborador(es): Idioma: Español Lenguaje original: Francés Series Argumentos (Anagrama) ; 416Detalles de publicación: Barcelona : Anagrama, 2010Edición: 1ª edDescripción: 222 pISBN:
  • 9788433963147
Otro título:
  • Culture-monde
Resumen: Gilles Lipovetsky, filòsof i sociòleg francès, investiga la societat postmoderna, amb temes com el consum, l’hiperindividualisme contemporani, els media i la cultura com a oci. És professor de filosofia de la Universitat de Grenoble. Ha escrit diversos assaigs, dels que en destaquen L'ère du vide. Essais sur l'individualisme contemporain (1983), L'empire de l'ephémère. La mode et son destin dans les sociétés modernes (1987), Le crépuscule du devoir. L'éthique indolore des nouveaux temps démocratiques (1992), La troisième femme. Permanence et révolution du féminin (1997), Métamorphoses de la culture libérale, Ethique, médias, entreprise (2002), Le luxe éternel. De l'âge du sacré aux temps de marques, en col·laboració amb Elyette Roux (2004), Les temps hypoermodernes (2004). I Jean Serroy és autor de diverses obres sobre la literatura i el teatre del segle XVII, és crític de cine i autor de l’obra de referència 1985-2005: Entre deux siecles. 20 ans de cinéma contemporain. Al 2009 ja van publicar junts el tractat d’estètica La pantalla global. Cultura-mundo amb paraules dels autors és “... la cultura convertida en mundo, la cultura del tecno-capitalismo planetario, de las industrias culturales, del consumismo total, de los medios y de las redes informáticas, con la hipertrofia de las imágenes e informaciones hace una hipercultural universal que trascendiendo las fronteras y disolviendo las antiguas dicotomías reconfigura el mundo en que vivimos y la civilización que viene”. (p.7) Els autors plantegen com a hipòtesi que des de fa 20 o 30 anys està apareixen un nou model que situa els horitzons culturals de la societat actual en la època de la globalització. En aquest model s’han evaporat les grans utopies i els antimodels socials. En aquest sentit consideren que la valoració del futur en excés, ha donat pas, a la sobre inversió en el present i en el curt termini. Més enllà de la revitalització de les identitats col·lectives heretades del passat, el que triomfa és el que anomenen hipermodernització del món, reformat per les lògiques de l’individualisme i el consum. Un cop ens han introduït el terme cultura-món, emmarcar-lo històricament i aracteritzar-lo, ens expliquen en que consisteix aquesta desorientació cultural: la desorientació de les consciències, de les formes de vida i de l’existència individual. El llibre està dividit en quatre parts, “La cultura como mundo y mercado”, on analitza la cultura món com un sistema organitzat caracteritzat per: l’hipercapitalisme, l’hipertecnificació, l’hiperindividualisme i l’hiperconsumisme. En següent capítol, “El mundo com imagen y comunicación” s’estudien els continguts produïts, venuts i consumits en la culturamón. En el tercer “La cultura-mundo como mitos y desafíos” s’exposa les dues cares de l’experiència globalitzadora. I en el darrer capítol “La cultura mundo como civilización” és on es llança la proposta de transformació de l’ensenyament i les seves institucions. Els autors plantegen que en aquest escenari d’hipermodernitat la cultura s’està situant en un lloc central, per l’augment de l’economia de la cultura, pel seu enfocament uniformador (absent de conflictes), i en tercer lloc, per la situació de la cultura en una esfera cada cop més política. És per aquest motiu que els autors consideren que aquest retorn de la cultura s’ha d’entendre com una oportunitat de futur que necessitarà tots els recursos de la societat civil. Davant l’actual crisi de les socialdemocràcies i del neoliberalisme, proposen una ambiciosa reforma de l’ensenyament i les seves institucions, amb propostes de cooperació entre el sector públic i el privat, que tendeixin a eliminar les desigualtats socials i que creïn el màxim de possibilitats per a tothom. És en aquest sentit que els autors més que canviar el món, proposen civilitzar la culturamón. (Font: el Centre)
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura topográfica Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Libro Libro Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala General S 00261 1 Disponible 1900137261

Tít. orig.: La culture-monde

Introducción: La era de la cultura-mundo ; Unificación y desterritorialización ; La desorientación cultural ; La venganza de la cultura -- 1. La cultura como mundo y mercado: El hipercapitalismo o la cultura global del mercado ; Una cultura hipertecnológica ; La nueva cultura del individuo ; Hiperconsumo ; ¿Confluencia de modelos o guerra de civilizaciones? -- 2. El mundo com imagen y comunicación: Las industrias culturales ; La cultura-pantalla: Acto I ; El mundo de la pantalla global: Acto II ; Una cultura de famosos: la universalización del vedetismo ; El arte en el mundo ; Un mundo de marcas ; ¿Cultura o acultura? -- 3. La cultura-mundo como mitos y desafíos: ¿Hacia un planeta homogeneizado? ; ¿Hacia un mundo americanizado? ; ¿Hacia un mundo sin alma? ; ¿Hacia un mundo infantilizado? -- 4. La cultura-mundo como civilización: Educarse para el mundo ; Una cultura de la historia ; Una cultura de la inteligencia ; Una búsqueda de la buena vida ; Una política de solidaridad del mundo -- Conclusión

No hay comentarios en este titulo.

para colocar un comentario.

Haga clic en una imagen para verla en el visor de imágenes

Imagen de cubierta local

Con tecnología Koha