Strategic management in the arts / (Registro nro. 44620)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02349nam a2200217 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control vtls000010748
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20160331122751.0
008 - CÓDIGOS DE INFORMACIÓN DE LONGITUD FIJA
Campo de control de longitud fija 130626s2013 xxu|||||r ||| ||eng|d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS (ISBN)
Número Internacional Normalizado para Libros (ISBN) 9780415530033
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador de origen ES-BaOER
Lengua de catalogación cat
Centro transcriptor ES-BaOER
100 1# - PUNTO DE ACCESO PRINCIPAL - NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Varbanova, Lidia
9 (RLIN) 14162
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Strategic management in the arts /
Mención de responsabilidad etc. Lidia Varbanova
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1rst ed.
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. (IMPRINT)
Lugar de publicación distribución etc. New York :
Nombre del editor distribuidor etc. Routledge,
Fecha de publicación distribución etc. 2013
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xvii, 358 p.
520 ## - NOTA DE RESUMEN
Resumen Strategic Management in the Arts looks at the unique characteristics of organisations in the arts and culture sector and shows readers how to tailor a strategic plan to help these diverse organizations meet their objectives. Strategic management is an essential element that drives an organisation’s success, yet many cultural organizations have yet to apply strategic thinking and entrepreneurial actions within the management function. Varbanova reviews the existing theories and models of strategic management and then relates these specifically to cultural organisations. Also included are sections on entrepreneurship and innovations in the arts, considering the concept of a ‘learning organisation’ – an organisation able to adapt its strategy within a constantly changing, complex environment. The book is structured to walk the reader through each element of the strategic plan systematically. With a fresh approach, key questions, examples, international cases to connect theory with practice and suggestions for further reading, this book is designed to accompany classes on strategic planning, cultural management or arts management. (Font: Editor)
595 ## - Sumario
Sumario Foreword -- Preface -- 1. Innovation and Entrepreneurship in the Arts: A Strategic Approach -- 2. Strategic Management: Essence, Role and Phases -- 3. Strategic Planning Process, Methods and Types of Plans -- 4. Strategic Thinking: Vision, Mission and Objectives -- 5. Strategic Analysis: Art Organization and Its Environment -- 6. Choice of Strategies -- 7. Marketing, Creative Programming and Audience Development Plan -- 8. Human Resource Management Plan -- 9. Technological and Production Plan -- 10. Financial and Fundraising Plan -- 11. Implementation, Monitoring and Strategic Reflection
942 ## - ENTRADA PARA ELEMENTOS AGREGADOS (KOHA)
Koha [por defecto] tipo de item Libro
Existencias
Suprimido Estado de pérdida Estropeado No para préstamo Código de colección Localización permanente Localización actual Localización en estanterías Fecha de adquisición Préstamos totales Signatura completa Código de barras Fecha última consulta Número de ejemplar Fecha del precio de reemplazo Tipo de item de Koha
      Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC Sala 11/09/2015   S 00910 1900166513 11/09/2015 1 11/09/2015 Libro

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