The Great good place : (Registro nro. 47298)

Detalles MARC
000 -CABECERA
Campo de control de longitud fija 02356nam a2200193 i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
Campo de control 47298
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL
Campo de control ES-BaOER
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
Campo de control 20241128101042.0
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
Campo de control de longitud fija 241125s2023 us |||||r|||| 0|| ||eng d
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER)
ISBN 9781614720973
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Agencia de catalogación original ES-BaOER
Idioma de catalogación cat
Agencia que realiza la transcripción ES-BaOER
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Nombre de persona Oldenburg, Ray
9 (RLIN) 18673
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The Great good place :
Parte restante del título cafes, coffee shops, bookstores, bars, hair ssalons, and other hangouts at the heart of a community /
Mención de responsabilidad, etc. Ray Oldenburg
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA)
Lugar de publicación, distribución, etc. Massachusetts :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Berkshire,
Fecha de publicación, distribución, etc. cop. 2023
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xxxvi, 354 p.
520 8# - RESUMEN
Resumen "Third places," or "great good places," are all the wonderful places where people gather, put aside the concerns of home and work (our first and second places), and hang out simply for the pleasures of good company and lively conversation. Third places are the heart of a community's social vitality, and have long been central to grassroots democracy. Author Ray Oldenburg is renowned for coining the term "third place." In this book, he portrays, probes, and promotes these great good places: coffee houses, cafés, bookstores, hair salons, bars, bistros, and more, both past and present - and offers a vision for their revitalization. Eloquent and visionary, this book offers a compelling argument for the importance of informal public and civic life. It explains how third places are essential to community health and individual well-being. In the years since its first appearance in 1989, The Great Good Place has inspired policy makers and entrepreneurs from Seattle to Singapore, Osaka to Oslo. They have opened coffee houses, bookstores, community centers, bars, and other establishments - proudly acknowledging their indebtedness to Ray Oldenburg's ideas. (Font: Editor)
595 ## - SUMARIO
Sumario About the Berkshire Reprint Edition, 2023 -- Preface to the First Edition, 1989 -- Preface to the Second Edition, 1999 -- Introduction -- Acknowledgments -- Part I: 1. The problem of place in America ; 2. The caracter of third places ; 3. The personal benefits ; 4. The greater good -- Part II. 5. The german-american lager beer gardens ; 6. Main street ; 7. The English pub ; 8. The French cafe ; 9. The American Tavern ; 10. Classic Coffeehouses -- Part III: 11. A hostile habitat ; 12. The sexes and the third place ; 13. Shutting out youth ; 14. Toward better times... and places -- Notes.
942 ## - ELEMENTOS KOHA
Koha tipo de item Libro
Existencias
Localización en estanterías Fecha de adquisición Suprimido Perdido Fuente de clasificación o esquema de ordenación en estanterías Estropeado No se presta Koha Colección Localización (Biblioteca) Sublocalización o Colección (subbiblioteca) Fuente de adquisición Koha préstamos (veces que ha sido prestado) Koha signatura completa Código de barras Koha Fecha de último uso Número de ejemplar Precio efectivo desde Koha tipo de item
47298 47298                                
Sala 25/11/2024     Universal Decimal Classification   Disponible General Centre d' Informació i Documentació del CERC Centre d' Informació i Documentació del CERC C   S 04135 CERC24110017 25/11/2024 1 25/11/2024 Libro

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