Detalles MARC
000 -CABECERA |
Campo de control de longitud fija |
03349nam a2200241 i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
47341 |
003 - IDENTIFICADOR DE NÚMERO DE CONTROL |
Campo de control |
ES-BaOER |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
Campo de control |
20250204111925.0 |
008 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
Campo de control de longitud fija |
250203s2024 spc|||||r|||| 0|| ||cat d |
020 ## - ISBN (INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER) |
ISBN |
9788412745757 |
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN |
Agencia de catalogación original |
ES-BaOER |
Idioma de catalogación |
cat |
Agencia que realiza la transcripción |
ES-BaOER |
041 1# - CÓDIGO DE IDIOMA |
Código de idioma para texto, pista de sonido o título separado |
cat |
Código del idioma de la versión original y/o traducciones intermedias del texto |
eng |
100 1# - ENCABEZAMIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL |
Nombre de persona |
Sennett, Richard |
9 (RLIN) |
119 |
245 12 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
L'Intèrpret : |
Parte restante del título |
art, vida i política / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Richard Sennett ; traducció d'Anna Llisterri |
246 33 - FORMA VARIANTE DEL TÍTULO |
Título propiamente dicho/forma breve del título |
Performer: art, life, politics |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
1a ed. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
Barcelona : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Arcàdia, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2024 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
332 p. |
500 ## - NOTA GENERAL |
Nota general |
Tít. orig.: The performer: art, life, politics |
520 ## - RESUMEN |
Resumen |
Amb aquest assaig, Richard Sennett es proposa analitzar la incidència de les arts escèniques en la societat. Parteix de la seva experiència com a músic professional i dels seus anys de formació per endinsar-se en la història cultural i política de les representacions, dels rituals socials i religiosos, i reflexionar sobre les relacions que s’estableixen en l’esfera pública i privada amb l’expressivitat humana a través del cos. Ombres, màscares, indumentàries i gestos es conjuguen a l’escenari (ja sigui un espai obert o tancat) per fer arribar a l’espectador allò que l’intèrpret representa sense necessitat de la paraula. Les expressions escèniques poden ser ambigües i perilloses, però també tenen la capacitat d’elevar i dignificar la política i la vida quotidiana; poden fer-nos més permeables i oberts als altres, més civilitzats. L’intèrpret d’aquest assaig és algú que es dedica a la música, al teatre o a la dansa, però també que busca feina, ven begudes a la cantonada, té cura dels malalts, ensenya en una escola o fa política. «El món enter és com un escenari; / homes i dones no són més que actors», diu Jaques a Al vostre gust, de William Shakespeare, i Sennett no ho desmenteix. (Font: Editor) |
595 ## - SUMARIO |
Sumario |
Prefaci. A l'escenari: L'autor munta la parada -- Introducció. Art i vida l'estiu del 1963: Soc massa jove per entendre tres tensions entre l'art i la vida -- Llibre primer. Interpretacions pertorbadores: 1. Actuació i rual costat per costat, incòmodes: Representacions cara a cara amb la mort ; 2. L'ambigüitat moral d'actuar: Com el joc teatral perd la innocència ; 3. La interpretació més pertorbadora: teatralitzar la violència -- Llibre segon. escenaris i carrers: 4. Els tres escenaris de la ciutat: Els espais elementals del teatre ; 5. L'escenari es retira del carrer: l'arquitectura tanca la imaginació -- Llibre tercer. El punt d'inflexió: 6. Construir una vida a escena: L'intèrpret va esdevenir lliure, i vulnerable ; 7. Un canvi de vesturari: L'autoconstrucció porta a noves maneres de presentar-se ; 8. L'art del carisma: La representació del domini -- Llibre quart. Representacions malignes: 9. un teatre dels derrotats: l'actor fracassat es converteix en espectador ; 10. Un teatre de la por: l'espectador té por del futur -- Llibre cinquè. Com s'obre l'art: 11. L'escenari es reincorpora al carrer: espais oberts per l'art ; 12. Els cossos cooperen: l'intèrpret sociable ; 13. L'intèrpret inventa: improvisacions i retallades -- Llibre sisè: confrontació i reconeixement: 14. Confrontació: Visceral, musical, visible ; 15. Reconeixement: Interpretacions que dignifiquen la vida. |
942 ## - ELEMENTOS KOHA |
Koha tipo de item |
Libro |