ArtFutures [Recurs electrònic] : current issues in higher arts education / [editorial board: Kieran Corcoran, Carla Delfos, Floris Solleveld]

Corcoran, Kieran [ed.] | Delfos, Carla [ed.] | Solleveld, Floris [ed.] | European League of Institutes of the Arts.
ISBN: 9789081035743.Publisher: Amsterdam : ELIA, 2010Description: 108 p. : digital, fitxer PDF (3,13 Mb).Online resources: E-link Summary: L’any 2008 l’European League for Institutes of the Arts (ELIA), principal organització representant de l’educació artística superior a Europa, va rebre una subvenció triennal de la Comissió Europea per a la realització de les seves activitats i projectes. Artfutures és la denominació sota la qual es van agrupar totes les accions generades gràcies a aquest ajut. L’informe inclou una selecció de documents que recullen la producció realitzada per Artfutures i proporciona una visió general dels debats actuals en matèria d’educació artística superior a Europa. Durant aquests tres anys, ELIA ha centrat els seus esforços en discutir sobre el paper futur de les escoles d’art i en assenyalar l’impacte positiu de l’educació artística superior en el desenvolupament social, cultural i econòmic de les nostres societats. Els quatre objectius principals d’Artfutures han estat: promoure la mobilitat artística i creativa; fomentar la sensibilització sobre la riquesa de la diversitat cultural europea; debatre sobre el paper dels i les artistes i quines habilitats han de desenvolupar per jugar un paper important en l’actual economia creativa, i finalment, participar activament en la elaboració de l’Agenda Europea per la Cultura. A la primera part del document, Bernard Stiegler tracta sobre el paper dels artistes i del públic en l’era digital, i proposa diverses estratègies per treure l’economia creativa del que ell anomena el ghetto daurat; Janet Ritterman assenyala quins són els principals reptes de les institucions d’educació artística superior i es pregunta si el model academicista encara és vàlid. Mick Wilson planteja una sèrie de qüestions sobre el projecte europeu d’educació superior i considera que és un sistema complex que potser necessitaria un esforç de simplificació; Anthony Dean analitza el NEU/NOW Festival, un esdeveniment organitzat per l’ELIA des del 2009 per a joves graduats en arts. A la segona part del document s’hi exploren diverses qüestions des de la perspectiva de disciplines especifiques com la música, el disseny, l’artesania o el teatre; per exemple, l’ús de les noves tecnologies en la pedagogia musical o el nou paper dels artesans en la societat actual. (Font: el Centre)
Tags from this library: No tags from this library for this title.
    average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Collection Call number URL Copy number Status Date due Barcode
e-Article CERC
Repositori digital
General E110111 Online 1 Available (Disponible) E110111

L’any 2008 l’European League for Institutes of the Arts (ELIA), principal organització representant de l’educació artística superior a Europa, va rebre una subvenció triennal de la Comissió Europea per a la realització de les seves activitats i projectes. Artfutures és la denominació sota la qual es van agrupar totes les accions generades gràcies a aquest ajut. L’informe inclou una selecció de documents que recullen la producció realitzada per Artfutures i proporciona una visió general dels debats actuals en matèria d’educació artística superior a Europa. Durant aquests tres anys, ELIA ha centrat els seus esforços en discutir sobre el paper futur de les escoles d’art i en assenyalar l’impacte positiu de l’educació artística superior en el desenvolupament social, cultural i econòmic de les nostres societats. Els quatre objectius principals d’Artfutures han estat: promoure la mobilitat artística i creativa; fomentar la sensibilització sobre la riquesa de la diversitat cultural europea; debatre sobre el paper dels i les artistes i quines habilitats han de desenvolupar per jugar un paper important en l’actual economia creativa, i finalment, participar activament en la elaboració de l’Agenda Europea per la Cultura. A la primera part del document, Bernard Stiegler tracta sobre el paper dels artistes i del públic en l’era digital, i proposa diverses estratègies per treure l’economia creativa del que ell anomena el ghetto daurat; Janet Ritterman assenyala quins són els principals reptes de les institucions d’educació artística superior i es pregunta si el model academicista encara és vàlid. Mick Wilson planteja una sèrie de qüestions sobre el projecte europeu d’educació superior i considera que és un sistema complex que potser necessitaria un esforç de simplificació; Anthony Dean analitza el NEU/NOW Festival, un esdeveniment organitzat per l’ELIA des del 2009 per a joves graduats en arts. A la segona part del document s’hi exploren diverses qüestions des de la perspectiva de disciplines especifiques com la música, el disseny, l’artesania o el teatre; per exemple, l’ús de les noves tecnologies en la pedagogia musical o el nou paper dels artesans en la societat actual. (Font: el Centre)

Introduction / Kieran Corcoran, Carla Delfos -- The Age of De-proletarianisatio. Art and teaching art in post-consumerist culture / Bernard Stiegler -- Fundamental questions of vision: Higher arts public education, research and citizenship / Mick Wilson -- Riding the tiger: Leading institutions for higher education and the arts at the beginning of the Twenty-first century / Janet Ritterman -- The contentious cooperation of artistic research / Corina Caduff -- NEU/NOW / Anthony Dean -- 42 + 24 + - 1: Designing a prime / Adam Jakimowicz, Johan Verbeke -- A 'Polyagogic' approach to the use of the computer in music pedagogy / Gérard Pape -- Time and reciprocity in improvisation: On the aspect of in-time systems in improvisation with and on machines / Henrik Frisk -- Becoming friends with the ABC. Reflections on writing across the design curriculum / Franziska Nyffenegger -- Craftivism: reconnecting art and design education through the social act of making / Kevin Henry -- The document as performance / The Performance as a Document: notes on a research project / Klaas Tindemans

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by Koha

Iconos diseñados por Freepik desde www.flaticon.com con licencia CC 3.0 BY